דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד חי עבור אחרים

כל אחד חי עבור אחרים

laitman_2008-12-25_8420_w.jpg

שאלה: האם זה מספיק לנו לתקן את עצמנו, כדי שבכך נתקן את כל העולם?

תשובתי: לא. מאחר וקיים קשר בין כל הנשמות, אף נשמה (מדרגה) אינה יכולה לסיים את תיקונה, מבלי לתקן את החלקים של המדרגה הבאה. אף אדם אינו חי למען עצמו, וכל המערכת הזאת, זו מערכת של השפעה הדדית. ולכן לא יכול להיות, שמישהו יתקן את עצמו למען עצמו. כל אחד חי כדי לספק תיקון ומילוי עבור האחרים.

לא יכול להיות מצב שלנשמה שמתקנת את עצמה לא יהיה חלק, אשר תיקנו עבורה הנשמות הקודמות לה, וחלק אשר היא עצמה חייבת לתקן עבור האחרים. ידוע, שהחלק העליון של כל נשמה, הג"ע שלה, נמצא בחלק התחתון, באח"פ, של הנשמה הקודמת, העליונה עבורה (בפרצוף). והחלק התחתון שלה, האח"פ שלה, נמצא בתוך הג"ע של הנשמה התחתונה.

לכן, הבחירה החופשית שלנו היא שם, היכן שאיננו מחוברים עם הנשמה העליונה ועם הנשמה התחתונה, בחלק האמצעי של הנשמה שלנו, בחלק האמצעי של ספירת תפארת. שם נוצר חלל פנוי מכל הנשמות, הבחירה החופשית שלנו, ובעיקרון היא מהווה חיבור מיוחד בנשמה שלנו העליונה והתחתונה, בחיבור הזה הן שוות ערך ולכן מאפשרות לנו בחירה חופשית.

מחוץ לחלק האמצעי של ספירת תפארת, חלקי הנשמה אינם שייכים לה עצמה: החלק העליון שייך לנשמה העליונה (לפרצוף הקודם) והחלק התחתון שייך לנשמה התחתונה, הממשיכה. לכן החשבון תמיד נעשה על השפעה לעליון ולתחתון. וההחלטה על ההשפעה הזאת מתקבלת באמצע, ויותר לא קיים שום חופש!

חוץ מהנקודה האמצעית המלאכותית הזאת, אשר הופיעה ומכונה קליפת נוגה, אשר נוצרה מהחיבור של בינה ומלכות, נקודת הבחירה שלי, כל השאר אינו שייך לי, אלא לפרצופים העליונים או התחתונים ממני, ואני עומד באמצע וכל הזמן צריך להחליט, כיצד אני מחובר איתם. אך הנקודה הזאת, מקבלת החלטה, היא זה האני, ה"אדם", "הדומה" לבורא. מצד אחד, מלכות, ומהצד השני בינה, ולכן בנקודה הזאת קיים מגע מיוחד בין בינה ומלכות (תכונות הבורא והנברא), אשר ממנו נוצרת החלטה חופשית לעשות את הנברא דומה לבורא, והיא נקראת "אדם" – "דומה".

כל עוד איננו משׂיגים את ההחלטה הזאת, איננו "אדם", אדם מתחיל מ: 1. הכרת ההבדל בין בינה ומלכות. 2. הקשר שביניהן. מהנקודה הזאת הוא גדל במידה שיכול לשרת ב-613 הרצונות שלו את האחרים: לעליונים (על ידי 248 רצונות) ולתחתונים (על ידי 365 רצונות). אם אינך עושה זאת, אתה נשאר רק נקודה. ואם אתה עושה זאת, אתה מפתח את הג"ע והאח"פ שלך, והם מתפשטים על הנשמה הכללית, על כל הנשמות שגבוהות ונמוכות ממך.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 12.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מעלית רוחנית
"בתוך עמי אנוכי יושבת"
על החבל היישר אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest