דף הבית / המשבר ופתרונו / כלכלת ארה"ב נפלה

כלכלת ארה"ב נפלה

דעתו של מ.חזין, (M. Khazin), כלכלן: האמריקאים הודו. פוליטיקאים הם אנשים מפוכחים, והם מבינים שלפעמים עדיף להודות בכך שנוצר הצוק הפיסקלי (ירידה חדה בגירעון בטווח זמן מיידי). תגובת המומחים: הציפיות הגרועות ביותר לגבי הצוק הפיסקלי מתממשות. הפעולות של ממשלת ארה"ב הן בלתי צפויות לחלוטין. שום פעולה אמיתית כדי להתגבר על המשבר לא נעשתה, רק הנפקת כספים פשוטה. שום הסבר, רק התייחסות לגורמים "האובייקטיביים".

השאלה היא, מה ייעשה בהמשך? המיתון יגדל, עלולות להתעורר בעיות עם הרייטינג של ארה"ב וזה מסוכן הרבה יותר .

אפשרות נוספת היא, לאלץ את הבנקים להלוות כסף באשראי לאנשים פרטיים, אף על פי שהם לא יחזירו אותו. אבל ברגע שהאזרחים יבינו שניתן לא להחזיר את ההלוואות, הם יתחילו להוציא כסף על דברים מטופשים. זה יכול לגרום לעלייה מסוימת במכירות, אבל המוכרים בהחלט ישתמשו בהזדמנות זו כדי להעלות מחירים. כל זה ייראה מכוער וכמעט ולא יעיל.

כיצד ממשלת ארה"ב תפצה על הירידה בביקוש, שגורמת להאטה כלכלית? נתוני התמ"ג לא צריכים להטעות: העלייה בהוצאה לצריכה אישית קשורה לפיצוי הקבוע, ההוצאות הללו הן גבוהות בהרבה מההכנסות הרגילות של משקי הבית.

לאזרחי האיחוד האירופי המליצו "להדק את החגורות". יתכן שממשלת ארה"ב גם תבחר בדרך זו. אבל הבנק המרכזי בארה"ב לא מתכוון להדק את המדיניות המוניטרית. הרשויות נמצאות במצב של בחירה לא נעימה, המשבר ממשיך, ואין בזה שום דבר חדש.

התייחסותי: ארגון מחדש, בנייה מחדש, תכנון מחדש, לא משנה מה, כולם יצטרכו לענות לחוק הבלתי מתפשר של הטבע. החיים מתפתחים ומתקיימים רק מתוך שילוב של שני כוחות מנוגדים – כוח של קבלה וכוח של השפעה (אגואיזם ואלטרואיזם), בנקודת האמצע ביניהם, ב"קו האמצעי", אם לבחון את הנקודה הזאת בתנועה. אי אפשר לשלב אגואיזם יחד עם אלטרואיזם, אלא להשתמש בו בתבונה, ובזהירות לכלול אותו בתכונת האחדות, באלטרואיזם, כדי לפתח את מערכת הקשרים האינטגרליים. כך אנחנו נתפתח בהרמוניה עם הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
היסטריה כלכלית
חולה, איך אתה מרגיש?
ארה"ב על הצוק הפיסקל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest