דף הבית / אקטואליה / כלי תקשורת ניטרליים

כלי תקשורת ניטרליים

שאלה: ברשתות החברתיות האלגוריתם בנוי כך, שהוא יציג לי אנשים שחושבים כמוני. זאת אומרת, יצור לי מעין סביבה שדומה לי ברעיונות, במחשבות, בעמדות. האם זה טוב שאנשים יהיו בקשר עם הדומים להם, או חשוב דווקא להתקשר עם אנשים בעלי דעות מגוונות, כלומר ליצור אלגוריתם שיערבב בין אנשים?

תשובתי: גם זה וגם זה. ודאי שאדם רוצה להיות קרוב לאנשים שחושבים כמוהו ולהתפתח לידם. אבל כדי להתפתח נכון, אדם צריך להיות באיזשהו קשר גם עם אנשים שחושבים הפוך ממנו.

אני רואה שכלי התקשורת עכשיו מנתקים אנשים מהפלטפורמה שלהם רק מפני שהם מחליטים כך. איך יכול להיות שאדם כלשהו מחליט לנתק אנשים מהפלטפורמה שלו? ואנו נראה בסוף שהקהל יצביע ברגלים.

שאלה: נכון, התחיל תהליך מאוד יפה, הקהל מתחיל להתעורר ומתחיל למאוס במה שקורה. כאילו אומר "רגע, מה קורה, משחקים בי, שולטים בי". איך קרה פתאום שהקהל  התעורר?

תשובתי: מפני שאנשים מרגישים שנכנסים לחייהם, מתחילים לקבוע האם אני בסדר או לא בסדר, עם מי אני צריך להיות בקשר ועם מי לא. אנשים מרגישים שאפשר להשתיק אותם מתי שרוצים, איך יכול להיות שאלו הם כלי התקשורת שלנו?

צריכים פעם אחת ולתמיד לעשות סדר בנושא הזה. כלי התקשורת חייבים להיות ניטרליים עד כמה שאפשר. החברה האנושית צריכה לדאוג לכך שכל כלי התקשורת שפועלים בעולם יהיו ניטרליים, ולהמשיך במאבק ובביקורת עליהם כל הזמן. זאת אומרת, צריכה להיות מערכת שכל הזמן דואגת לכך שכלי התקשורת יהיו ניטרליים. ובמערכת הזאת יתווכחו זה עם זה, כי יש שמאל ויש ימין, אבל בסופו של דבר מה שיתפרסם הוא רק מה שמביא את הקהל לשלום, לאיזון, לחיבור. אחרת לא ייצא מזה טוב.

 

 

מתוך ישיבת כתבים, 14.1.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest