דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כלי עבור אור החיים

כלי עבור אור החיים

בבריאה יש רק אור וכלי עבורו. הכלי עבור האור, זה לא הרצון לקבל שנברא על ידי הבורא, אלא מידת ההשתוקקות לעליון שנובעת מתוך הנברא עצמו.

כדי שהנברא יוכל לפתח בתוכו את ההשתוקקות הזאת, הבורא מעורר אותו בעזרת ניצוץ של אור. והנברא צריך להשתמש בצורה נכונה בניצוץ הזה, בכך שפונה לסביבה, כלומר לכוח חיצון. כי בתוכו עצמו קיים רק רצון התחלתי וניצוץ.

הרצון מגיע על חשבון הבורא ולא יכול להפוך לכלי עבור האור, זה סתם רצון לקבל כללי. והניצוץ מכוון את הרצון הזה לכוח חיצון, לגורם חיצוני. ואם על ידי הגורם החיצוני הזה הנברא יפתח בתוכו רצון נוסף, אז הרצון הזה יהפוך לכלי עבור האור, שנוצר על ידי הנברא עצמו.

הרצון הנוסף הזה יכול להיות רק להשפעה, מפני שבטבע הנברא נמצא הרצון לקבל. ומשהו נבדל מהרצון הזה יכול להיות רק הרצון להשפיע.

נדמה לנו, שכאילו "אור החכמה", זהו אור של השׂכל שממלא את כל הרצונות להבנה. אבל זה לא כך, "אור החכמה", זה אור החיים. זה אותו האור שברא בהופכיות אליו את הרצון לקבל. בכך שהוא ממלא את הרצון הזה, הוא נותן לו כוח חיות.

והכלי שמשמש עבור "אור החכמה", זו "מידת החסדים", מידת ההשפעה שאותה הנברא יכול לפתח בתוך עצמו. לכן, "נותן חכמה לחכמים" ("יהב חכמתא לחכימין"), זה אומר, שאור החכמה בא לכלי שמיוחד לחכמה, ברצון לקבל, שמשתוקק להיות המשפיע, כלומר, דומה לנותן. ואז "אור החכמה" מתלבש בכזה כלי.

ככל שהנברא נותן יגיעה כדי להשיג חיסרון לאור החיים (וחיים מסמלים השפעה), אז במידה הזאת אור החיים, "אור החכמה" מתלבש בו, מתגלה בתוכו. האור אינו מגיע מאיפה שהוא מרחוק, הוא מתגלה בתוך הנברא, כי תמיד היה בתוכו ורק שעכשיו הוא התגלה.

לכן אנחנו רק צריכים להשתדל לא להיות טיפשים ולא לקוות לקבל את האור על מנת לקבל, אלא להבין שהניצוץ שקיבלנו ניתן לנו כדי לפתח בתוכנו את תכונת ההשפעה בעזרת גורם חיצוני, כלומר בעזרת הסביבה. והכוח החיצון הזה יעביר לנו את ההשתוקקות להשפעה, שזה מסמל "חיים" ו"אור החיים".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 28.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שלושה צעדים עד הבורא
מה זה אור חכמה?
האור בכלי: לא סתם ממלא אלא ממש מחלחל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest