דף הבית / חינוך, ילדים / ככל שהמשבר מתגבר, החיים שלנו מתארכים

ככל שהמשבר מתגבר, החיים שלנו מתארכים

דעתו של פ. אורזג (P.Orzag), נשיא Citigroup: הבעיות בשוק העבודה גורמות למתח אדיר בקרב האוכלוסייה. אפשר היה להניח, כי החשש מהמצב הכלכלי אינו תורם לעלייה בתוחלת החיים, אולם למרבה הפלא, בתקופה של מיתון, הכול קורה בדיוק ההיפך.

פיטר אורזג, (Peter Orzag), בעל טור ב- Bloomberg, לשעבר ראש מנהל התקציב והאדמיניסטרציה בממשלת ברק אובמה, לפני כן שימש כיועץ הכלכלי לנשיא ביל קלינטון: על פי נתונים ראשוניים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שיעור התמותה מתוקנן לגיל (Agestandardized mortality rate) בארצות הברית בין השנים 2007-2010 ירד ב- 2%. תוחלת החיים המשוערת של אלה שנולדו בשנת 2010 הגיעה ל- 78.7 שנים לעומת 77.9 שנים בשנת 2007, כלומר, עלייה של 0.8 שנים. לעומת זאת, בין השנים 2004 – 2007, כאשר המצב הכלכלי היה הרבה יותר טוב, תוחלת החיים עלתה בשיעור של 0.4 שנים בלבד.

שיעור התמותה המתוקנן לגיל בארה"ב ירד ב 2%, העלייה בתוחלת החיים הייתה 0.8 שנים. במקביל, עלייה גדולה יותר נצפתה במדינות שבהן שיעור האבטלה גדל בצורה ניכרת. על פי המסקנות של החוקרים מאוניברסיטת מישיגן, תקופות המיתון יעילות יותר לבריאות הציבור מאשר תקופות הצמיחה.

אף שבתקופות של דיכאון שיעור ההתאבדויות עולה, רמת התמותה עקב גורמים אחרים, אפילו בשל התקפי לב, יורדת בשיעור גדול יותר. עישון והשמנת יתר נהיים פחות נפוצים.

התייחסותי: כדי למגר את ההתאבדויות, חייבים לתת לאדם תחושה של אושר. הרשת הכללית של החינוך האינטגרלי תיצור את התנאים הטובים ביותר לבריאות האדם.

ידיעות קודמות בנושא:
חיינו נעשו ארוכים יותר, אך עצובים יותר
חברים זה בריא
התרופה לדיכאון: קשר עם האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest