דף הבית / אקטואליה / כך נראית עלילת דם מודרנית

כך נראית עלילת דם מודרנית

 ההיסטוריה הקשה של העם היהודי לא הפכה אותנו למומחים לטיפול במחלת האנטישמיות. עכשיו, כשהסכנה בפתח אך עדיין יש אפשרות לפעול, חובה עלינו לבצע טיפול מונע. הרב לייטמן מפענח את המכניזם שמסתתר מאחורי תופעת האנטישמיות של מנהיגים ומדינאים כלפי מדינת ישראל, ומאתגר אותנו בניסוי חברתי שינטרל את השנאה נגדנו.

בימים אלה משודרת בחדשות ערוץ 10 סדרה תיעודית אשר חושפת את ממדי תופעת החרם על ישראל (ה-BDS) במוסדות אקדמיים בארה"ב. כן, כבר לא מדובר רק באיחוד האירופי או בשרת החוץ השוודית. הרעל והשנאה נגד ישראל חלחלו גם לאזרחי ידידתנו הטובה ביותר, ארצות הברית של אמריקה. יותר ויותר מדינאים, מנהיגים פוליטיים, אנשי אקדמיה ודמויות מפתח בתחומים רבים, מבטאים בחופשיות ובגלוי עמדות עוינות ובלתי מתפשרות כלפי ישראל.

מיטב המומחים – תוצאה, אין

במטרה להתמודד עם גל השנאה הארסית מגייסת מדינת ישראל לחזית ההסברה שרים, אנשי עסקים בכירים ונציגים מרחבי העולם, ומשיקה קמפיינים אינטרנטיים עתירי תקציב.אלא שלמרות הקצאת המשאבים המשמעותית, התדמית הישראלית אינה משתפרת והבעיה נותרת בעינה. למרבה הצער, האנטישמיות הולכת וגואה, דעת הקהל העולמית נכנעת לתפיסה האנטי-ישראלית, והגזענות כלפינו הולכת ומתעצמת.

הרעל והשנאה נגד ישראל חלחלו בכל מקום (צילום: citizenside.com )

הרעל והשנאה נגד ישראל חלחלו בכל מקום(צילום: citizenside.com )

 

האנטישמיות היא נחלתנו זה שנים, ומעולם לא היה לה הסבר הגיוני. רושם כלל-עולמי שמגובה בתחושה פנימית חזקה, כי ישראל והיהודים אשמים בכל הצרות והמשברים בעולם. נדמה כי הדחף לגנות את ישראל, להשמיד ולחסל אותה, טמון בתת-ההכרה של אומות העולם, ובתקופה האחרונה הוא מתפרץ מפיהם של בכירים.

מה רוצים מאיתנו?

הנרי פורד, מגדולי האנטישמיים, פרסם סדרת ספרונים בשם "היהודי הבינלאומי". בין היתר הוא כותב בהם: "במשך זמן רב מדי היה מורגל היהודי לחשוב על עצמו כעל הבעלים היחיד של ההומניות של החברה. לחברה יש דרישה גדולה נגד היהודי, שהוא יפסיק את הייחודיות (התבדלות) שלו, שהוא יפסיק את הניצול של העולם, שהוא יפסיק להתייחס לקבוצות יהודיות כמטרה של כל הרווחים שלו, ושיתחיל לממש את הנבואה העתיקה, כי דרכה כל האומות על פני כדור הארץ יבורכו". פורד הוא דוגמה אחת מני רבות.

על פי חכמת הקבלה, אין כל סיבה להיות מופתעים. שנאת ישראל עתיקת היומין מושרשת בכל אדם באופן טבעי (1). יתר על כן, יש קשר ישיר בין השנאה לישראל לבין מערכת היחסים בקרב עם ישראל. השורש לכך מקורו אי שם לפני 3,500 שנה, כשהסכמנו לצעוד בעקבותיו של כהן בבלי בכיר בשם אברהם אבינו. אברהם לימד את הבבלים איך להחזיק באחדות כערך עליון, חרף האגו המפלג שמוביל את העם לשנאה הדדית (2).

כנגד הכוח המפריד קיים גם כוח מחבר. תפקידו לקשור את החלקים השונים, לחבר ביניהם ולהשכין אחדות. עם ישראל הוא הראשון שעליו לממש את התהליך הזה. החיבור צריך להתחיל כאן, בינינו, כי אנחנו היזמים של שיטת החיבור שמכונה גם חכמת הקבלה (3). ברגע שאנחנו מתאחדים מתפשט בעולם כוח חיובי, שמסוגל לחולל פלאים (4).

מתאחדים כנגד האנטישמיות שבתוכנו

למרגלות הר סיני התמודדו הישראלים עת התלבטות נוספת, כאשר הוצבה בפניהם בחירה חד משמעית: ערבות הדדית או שנאת חינם. הכול או לא כלום. במאמץ איתנים כבשו את הר השנאה והתחברו "כאיש אחד בלב אחד". משם קצרה הדרך לארץ ישראל, בניית הבית, שגשוג ופריחה, עד ששנאת חינם רעילה שטפה את העם, הבית חרב ויצאנו לגלות (5). אלפיים שנים חלפו מאז, ואף על פי שחזרנו לארץ אנחנו עדיין מתנהגים בה כאילו אנו בגלות. מפולגים לשבטים ולקהילות המנוכרות זו לזו, עוסקים בהאדרת ה"אני" במקום בבניית המשותף, מבליטים ומקדשים את השונה, במקום את המאחד. ובפועל מנותקים מהשורש הרוחני שלנו (6). העולם מצפה מאיתנו שנהיה "אור לגויים" – שנספק דוגמה טובה לחברת מופת שבה כולם חיים בחיבור ובאהבת אחים מעל לכל ההבדלים (7). גלי האנטישמיות המודרנית שפוקדים אותנו, צריכים לשמש לנו תזכורת לתפקיד המוטל על היהודים לבצע בעולם: להתאחד "כאיש אחד בלב אחד".

לפי חכמת הקבלה, האנטישמיות היא מעין "חוק טבע" שניתן למדוד אותו. בואו נאתגר את עצמנו ונערוך מחקר ניסיוני כלל ארצי – כלי מעשי שבאמצעותו נבדוק על בשרנו את עוצמתו של כוח החיבור. למשך זמן קצוב נשתדל ליצור ולאמץ אווירה חברתית חמה, אוהדת ומחברת ביחסים בינינו, מעל לרגשות הקרירים, מעל לניכור ולאדישות שבינינו, וניווכח לראות איך שינוי היחס לזולת מוביל לירידה משמעותית בשנאה כלפינו ולשיפור ביחסים מדיניים, פוריים וידידותיים כלפינו בעולם (8).

הרב ד"ר מיכאל לייטמן עומד בראש ארגון "קבלה לעם " העולמי. מדי יום מעניק הרב ד"ר לייטמן שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 66. לפרטים על מסלולי הלימוד של מכללת "קבלה לעם", התקשרו לטלפון 1-700-509-209.

מראי מקום:

1. "עובדה היא שישראל שנואים מכל האומות, אם מטעם דת, אם מטעם גזע, אם מטעם קפיטליזם, אם מטעם קומוניזם, אם מטעם קוסמופוליטי וכו'. כי השנאה קודמת לכל הטעמים, אלא שכל אחד פותר שנאתו לפי הפסיכולוגיה שלו" (הרב יהודה אשלג – "בעל הסולם", "כתבי הדור האחרון").

2. "גמילות חסדים לא היה נמצא כמו באברהם… והבאת שלום שבין אדם לחברו, שהרי היה אב המון גויים, מפני זה הוא מאחד ועושה שלום בין כל הנבראים" ("גבורות השם", פרק ו').
3. "מוטל על האומה הישראלית להכשיר את עצמם ואת בני העולם כולו, עד שיתפתחו לקבל עליהם את העבודה הגבוהה הזו של אהבת הזולת, שהוא הסולם לתכלית הבריאה, שהיא הדבקות בבורא" (הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם", מאמר "הערבות", כ').
4. על ידי עם ישראל, שהם מסוגלים יותר מכל העמים להתקרבות ה', ישפיע אחר כך השפע לשאר העמים" (הרב ברוך שלום הלוי אשלג – "הרב"ש", "אגרות", אגרת י"ח).
5. "נחרב הבית בשביל שנאת חינם, שנחלק לבבם, והיו מחולקים, ולא היו ראויים למקדש אשר הוא התאחדות ישראל" (רבי ישראל סג"ל, ספר "נצח ישראל", פרק ד').
6. "בושה להודות, שאחת הסגולות היקרות שאבדנו במשך גלותנו, והחשובה מכול – היא אבדת הכרת הלאומיות. היינו הרגש הטבעי ההוא, המקשר ומקיים כל אומה ואומה. כי חוטי אהבה, המקשרים את האומה, שהם כל כך טבעי ופרימיטיבי בכל האומות, התנוונו וניתקו מלבותינו, חלפו עברו ואינם" (הרב יהודה אשלג – "בעל הסולם", מאמר "האומה").
7. "ישראל מביאים אורה לעולם שנאמר (ישעיה ס') 'והלכו גויים לאורך'" (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ד', פסקה ב').
8. "כשיתרומם ישראל על פי סגולתו האמיתית הפנימית, לתת לכל העולם כולו צורה חדשה ומתוקנת, אז לא ישראל בלבד יתרומם כי אם כל העולם כולו. אז תחל תקופה חדשה שאין בה שום תערובות של זוהמת הרע, הרשעה וההתקוממות לא תפעול עליה מאומה, הכעס והעצב לא יוכל לשלוט בקרבה, ודאגה על שיווי המשקל של העולם לא יוכל לעלות על לב. אז יבטל כוח הזרוע מעיקרו, והחרב תאבד את עיקר חשיבותה ותיהפך לגנאי גמור" (הראי"ה קוק, עין איה, שבת ב', ירושלים תש"ס, עמ' 98–99).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest