דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כך מתגלים ייסורי האהבה

כך מתגלים ייסורי האהבה

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

שאלה: כיצד לא ליפול בדרך אל מטרת הבריאה ולעולם לא לשכוח את חשיבותה?

תשובתי: האדם צריך כל הזמן לחזק את עצמו, להעלות את חשיבות המטרה ולחפש בכל פרט קטן מה עוד ניתן להוסיף, וזאת בכדי שיימשך להשפעה, וכך ודאי שהוא לא ייפול.

ניתן לעשות זאת רק בתנאי שקיימת סביבה טובה וחזקה, שאפשר לסמוך עליה ובזכותה לחזק את ההשתוקקות שלך. הסביבה היא זאת שתחזיק אותך. הרי אף פעם אינך יכול להיות בטוח שתחזיק מעמד בדרך הזאת ושלא תפסיק להכיר בחשיבות הרוחניות או שלא תאבד את ההכרה ברגע הבא.

בדרך הרוחנית הכול יכול לקרות ולכן רק הסביבה יכולה לעזור לנו. כמו שבעולם שלנו הסובבים עוזרים לאדם שאיבד את ההכרה להתאושש, מפני שהוא אינו מסוגל לעזור לעצמו, כך קורה ברוחניות. הכול תלוי בסביבה. על האדם לחדד ולדייק כל הזמן את ההגדרות בדרכו הרוחנית. הוא קורא "ירידות" רק למצבים שבהם הוא מאבד את הרגשת חשיבות ההשפעה והאהבה לאחרים (כולל הבורא). ואת כל יתר המצבים אין לייחס לדרך הרוחנית, אלא לחיים הגשמיים שמביאים לו התרשמויות ושינויים למיניהם, חלקם נעימים פחות וחלקם נעימים יותר.

עליך לחלק את חייך לשני חצאים: חצי ששייך לגשמיות וחצי ששייך לרוחניות. ומתוך החלוקה הזו עליך לדאוג כל הזמן לרוחניות: מה שנמצא מחוץ לעצמי ומחוץ לאינטרס שלי, שזוהי למעשה הנטייה לזולת מעבר לגבולות "העיגול שלי".

הנטייה הזאת צריכה להיות החשובה ביותר עבורך. ואם נותקת מהמושגים האלו, או שהם איבדו במשהו את חשיבותם, נעלמו משדה הראייה או נפלו מהלב, אז תקרא לזה ירידה ותדאג להתחזק כדי שזה לא יחזור על עצמו, לפחות לא במצבים דומים.

ודאי שזה יקרה שוב, אך בדרגה גבוהה יותר, וכך בכל פעם תעלה גבוה יותר. חשוב מאוד להתחיל לחפש מראש כיצד להגביר את הרגישות והחשיבות להימצא במשיכה לרוחניות ולהשגת תכונת ההשפעה.

כשתגלה בכל פעם את המידה שעליך להוסיף למשיכה הזאת, תרגיש ייסורים. אלה הם ייסורי אהבה, הרי בהם תגלה את כל החללים החדשים שאפשר להוסיף לתוכם את המשיכה שלך לבורא.

כאן תבין שבייסורי האהבה האלו הבורא הולך לידך ומאיר לך כל פעם במקום חדש כשהוא מגלה לך חללים ריקים חדשים, בכדי שתתקרב אליו ותחזק את הקשר שלך איתו.

הייסורים האלו נקראים ייסורי אהבה מפני שהבורא כביכול מתרחק מהאדם. וזה בדומה לאם שמלמדת את הילד ללכת וכדי לעשות זאת היא נסוגה ממנו בכמה צעדים, מושיטה את ידיה וקוראת לו שיעשה עוד צעד ועוד צעד לקראתה (זוהי דוגמא של הבעל שם טוב).

כך מתגלים לנו ייסורי האהבה…

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מהו חיסרון רוחני
לעשות כל מה שבכוחנו
ניצוץ אחד שמדליק אלפי נרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest