דף הבית / משבר עולמי / כך מרגישה מעצמה…

כך מרגישה מעצמה…

photo_rav_gh70_062.gif

מתוך שיעור הקבלה היומי, ניו יורק, 10-05-09

כאן בארצות הברית הבלבול והמבוכה מורגשים עוד יותר. כי אנשים קיבלו מכה יותר רצינית מאשר האנשים שאנחנו נפגשים איתם בארץ. הם מרגישים את זה בהיקף הרבה יותר גדול. וזה גם בגלל כמה שהם הפסידו אישית. כי אנו בכל זאת נפגשים כאן עם אנשים שהם גם בשליטה וכוח וגם בכסף בקני מידה הרבה יותר גדולים מאשר אלו שבארץ.

אבל באמת, ההרגשה בכל המדינה ואצלם במיוחד היא, שאותה גאווה לאומית, אותה תקווה, אותו ביטחון, ירדו, הם לא נמצאים. אנשים נמצאים במצב מבולבל, בחוסר אונים. הם מבינים שאין שליטה, הם מבינים שאיש לא יודע על ידי מה אפשר לשלוט בעתיד, במחר. למדינה קטנה זו בעיה יחסית קטנה, אבל למדינה גדולה, שתמיד הייתה קובעת את דעת העולם, זו בעיה הרבה יותר גדולה.

ובנוסף לכך יש גם מבוכה גדולה ביחס לתוכניות החדשות של הממשל. יש שמסכימים, ויש שמאוד לא מסכימים, ופוחדים שהממשל החדש יתחיל לבנות סוציאליזם, והם פוחדים מאוד מהמילה הזאת. יש אומרים, שכבר הגיע הזמן ואין ברירה, ויש כאלה שרואים שעלול להתרחש מה שקרה בגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה. יש הרבה מאוד דעות קיצוניות, אבל זה מצביע על כך שאנשים שהם רציניים וריאליים, נמצאים במתח פנימי גדול מאוד.

זה מורגש אפילו כשעוברים ברחוב. מעולם לא ראיתי אותם בצורה כזאת שקטה, הייתי אומר אפילו "דפוקה", שפלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest