דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד "קדרה יכולה להפוך לקדר"

כיצד "קדרה יכולה להפוך לקדר"

שאלה: האמנם אדם יכול להשיג את הבורא? כיצד "קדרה יכולה להפוך לקדר"?

תשובתי: קיים רצון שרוצה לקבל, ליהנות, לספוג לתוכו הכול, לכן אנחנו מציירים אותו כספל. אבל פרט לזה, ישנה גם כוונה שקובעת כיצד אני משתמש ברצון שלי. בין רצון וכוונה אפשר לעשות פעולה שנקראת צמצום. זה אומר שלמרות שאני מאוד רוצה לקבל לתוכי, אני מסרב לבצע את הפעולה מפני שאני לא רוצה להיות הפוך לבורא, לכן אני יוצר תנאי שנקרא "צמצום א'".

אבל, הבורא רוצה שאני אקבל את התענוג, שנובע ממנו בצורה של אור, לכן אני מעמיד לפני האור "מחיצה" וכביכול אומר: "לא, אני לא אקבל אותך מפני שבמקרה כזה אהיה מקבל ואתה משפיע ואני רוצה להשיג את הדרגה שלך". האור שמגיע אליי נקרא "אור ישר". האור שאני לא מקבל נקרא "אור חוזר".

לאחר שאני דוחה את האור הישר, אני מתחיל לבדוק כמה אני יכול לקבל כדי לעשות תענוג לבורא ולא לעצמי, לא לעבוד למען הרצון שלי אלא למען הרצון שלו. אני רואה, שאני יכול לעשות רק מאמץ קטן ולקבל לתוכי כמות קטנה של אור ואז אני מתמלא עד לדרגה הנתונה. האור שאני מקבל נקרא "אור פנימי".

באופן כזה, במקום שבו הפכתי להיות דומה לבורא, הקבלה שלי שוות ערך לבורא. במצב הזה אני שווה לו. כך אני ממשיך לעבוד בכל 125 המדרגות, בחלקים רבים, עד שאמלא באופן מלא את עצמי. כל חלק שאני בונה בתוכי בהידמוּת לבורא, נקרא נשמה. באותה מידה שבה אני מתקן אותה, בעלייה ב – 125 מדרגות, היא הולכת וגדלה.

שאלה: כלומר, נשמה זה משהו קבוע?

תשובתי: נשמה זה רצון, שהופך להיות דומה לבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.05.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest