דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / כיצד ניתנים השמות בעולם הגשמי והרוחני?

כיצד ניתנים השמות בעולם הגשמי והרוחני?

שאלה: לדבריך שמות בעולם ניתנים בצורה כאוטית, בהתאם לאופנה או סיבות אחרות. איך לתת לילד שם בצורה נכונה, כדי שהוא ישקף את התכונות של הבורא בתוכו?

תשובתי: לא הייתי עושה את זה. קודם כל, תתנו לו שם נורמלי, פשוט, שם פופולרי בעם ובשום אופן שלא יפגע בו וישפיל אותו. שלא ילעגו לו בבית הספר או בחצר. שנית, אל תחשבו, שאם אתם תתנו לילד או לאדם אחר איזה שם מיוחד, תשנו בכך את הגורל שלו.

נאמר: "משנה מקום, משנה מזל". אבל במושג "מקום" הכוונה היא למדרגות של הסולם הרוחני. אז בוודאי שאתם משנים את הגורל שלכם. אותו הדבר גם לגבי שֵם. ככל שאנחנו עולים גבוה יותר במדרגות הסולם הרוחני, כך השמות שלנו גבוהים יותר. אבל זה שאנחנו נקרא לאדם בשם כזה או אחר, לא מצביע על שום דבר. תפסיקו להאמין בקמעות הללו.

שאלה: האם אדם, שנכנס לסולם הרוחני, רוכש שֵם באופן אוטומטי?

תשובתי: בהתאם למדרגה הרוחנית שבה הוא נמצא הוא מקבל את השם. לכן פעם אחת הוא יכול להיקרא בשם אחד, ובפעם אחרת, בשם אחר. על כך מדובר גם בתורה, שבה כביכול מסופר על אנשים: אברהם, יצחק, יעקב, פרעה, הבת שלו בתיה וכולי. אבל אלה לא אנשים, אלא חלקים של נשמה אחת!

והאדם שמשיג את העולם הרוחני, עובר את המצבים האלה. פעם הוא כמו פרעה, פעם אחרת הוא כמו אברהם, פעם נוספת הוא כמו דוד המלך וכולי. לכן תעברו את המצבים כמה שיותר מהר. זה הדבר העיקרי.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest