דף הבית / אקטואליה / כיצד משפיעה עלינו תקופת חוסר הוודאות?

כיצד משפיעה עלינו תקופת חוסר הוודאות?

שאלה: כיצד משפיע חוסר הוודאות בתקופת הקורונה על המוח?

תשובתי: ברור שהקורונה תישאר איתנו עוד הרבה שנים, ולא ידוע עד מתי. חוסר הוודאות שלנו רק מלמד אותנו עד כמה אנחנו חלשים וקטנים ביחס לפעולות הטבע השונות.

הערה: חוקרי מוח מתחילים להתייחס להשפעות של חוסר הוודאות על המוח. האדם תמיד מנסה לייצר איזו ודאות מול הכאוס במציאות, אבל במגפה הזאת נראה שהאדם לאט לאט נאלץ לוותר על המלחמה הזאת, כי לא רואים סוף להתפרצות הזאת.

תגובתי: מפני שזו פעם ראשונה שיש מכה שסובבת את  כל העולם, והיא מביאה מסר חדש, גלובלי, שמגיע מהבורא לנבראים.

שאלה: אם יש למוח האנושי נטייה תמידית לייצר מנגנון של סיבה ותוצאה, וכך להסיק מסקנות ולהגן על עצמו כדי לשרוד, אז עכשיו החיווט הטבעי הזה במוח מתרסק. אדם לא יודע אם לשלוח את הילדים לבית הספר, לא יודע אם הוא יוכל ללכת לעבודה, לא יודע כלום. הוא לא מצליח לראות שעה אחת קדימה. אילו שינויים זה מחולל באדם ובחברה?

תשובתי: הנענועים האלו מוציאים את האדם מהאיזון, הוא חשב שיש לו משהו קבוע, יסודי לעמוד עליו, ועכשיו הוא מגלה שהכול היה בנוי על תשתית רעועה, שהוא כל הזמן מתנענע, מתנדנד, והוא לא יודע במה לתלות את הסיבה לכך ואיך לקשור את עצמו למשהו בטוח יותר. זה נעשה בכוונה כך ויהיה גרוע יותר. כתוב בתורה שבבוקר אדם לא יידע מה מביא לו היום ובערב לא יידע מה יקרה לו מחר.

שאלה: האם אתה רואה בכך שלב חדש באבולוציה?

תשובתי: זו התפתחות שהייתה צריכה כבר להיות. אנחנו יותר ויותר מכירים את עצמנו, והיכן אנו נמצאים. אנחנו מגלים שאיננו יכולים לשלוט על הגורל שלנו ושהגורל משחק איתנו ולא אנחנו משחקים עימו.

שאלה: האם זה יהפוך אותנו להיות צנועים יותר?

תשובתי: צנועים יותר, פחות בטוחים, פחות חוצפנים, ולאט לאט נלמד שעלינו לקבל את העובדה שהכול מגיע מהכוח העליון שדורש מאיתנו שינוי, דורש מאיתנו להתאים את עצמנו אליו, ואז יהיה לנו טוב.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.8.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest