דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לרכוש נשמה?

כיצד לרכוש נשמה?

שאלה: האם נשמה, זה חלקיק קטן של הבורא, או משהו אחר?

תשובתי: ה"אור" או ה"בורא", שהוא תכונת ההשפעה והאהבה, ברא בתוכו נקודה שהפוכה לו בתכונותיה, את הרצון לקבל. הפעולה הזאת נקראת בריאת "יש מאין" או בריאה.

ה"רצון לקבל" עובר ארבע בחינות של התפתחות תחת השפעת האור, ולאחר בריאה של חמש עולמות הוא מתפתח בתוכם. באופן כזה, בתוך העולמות האלה נוצר חלק פנימי יותר של הרצון זו ה"נשמה".

ההבדל בין כל חלקי הבריאה הוא רק בהתפתחות שלהם, בדיוק כמו בעולם שלנו. אבל התפתחות שונה גוררת אחריה היווצרות של צורות רבגוניות של מבנה הבריאה.

המבנה הפנימי והמורכב ביותר של הבריאה נקרא "אדם". לפי המצב שלו, הוא דומה לבורא, כי למרות שבפנים כולו בתוך עצמו ורוצה לקבל, אולם ביחס לבורא הוא מעמיד את עצמו כרצון להשפיע.

בורא, הוא המשפיע ורוצה רק להשפיע, ואילו הרצון שנברא על ידו יכול רק לקבל. לכן אם הוא סתם מקבל, זה נקרא "אגואיסטי" (אגו).

אבל אם הוא לא מקבל במטרה לספק את עצמו, אלא כדי ליהנות בזה לבורא, שרוצה למלא אותו, אז הוא נקרא "נשמה". במילים אחרות, הרצון "בונה" על עצמו כוונה: "אני מוכן לקבל, אבל רק מפני שאתה רוצה בזה".

במקרה כזה, הרצון מתמלא באור, מקבל אותו לתוך הכוונה שלו להשפיע ושם מרגיש חיבור עם הבורא, השפעה לבורא. עם זאת, הוא הופך להיות שונה לגמרי. רצון לקבל כזה עם כוונה על מנת להשפיע, זו ה"נשמה".

שאלה: כלומר, רק ברגע שבו אני משיג מצב של לקבל על מנת להשפיע, נחשב שרכשתי נשמה?

תשובתי: כן, מפני שהתכונה האגואיסטית של קבלה, כלומר היעדר נשמה, נבדל מהימצאות של נשמה, רק בכוונה להשפיע, שכביכול עוטפת את הרצון הפנימי. היא משנה את צורתו של האדם מ"בהמה" (שבעולם שלנו) לאדם רוחני (בעולם נצחי ומושלם).

שאלה: כלומר, בעולם הגשמי לאדם אין נשמה?

תשובתי: אם האדם עובד על עצמו ורוכש את תכונת ההשפעה והאהבה, כוונה על מנת להשפיע, אז מכוח הכוונה הזאת מתפתחת בתוכו נשמה. באותה מידה שבה הוא מרגיש את הבורא והבורא ממלא אותו, הוא מתחבר עימו. הכול תלוי בכוונה הנכונה. לרכוש כוונה על מנת להשפיע, זה אומר לצאת לעולם העליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.01.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest