דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לקבל את הנהגת הבורא?

כיצד לקבל את הנהגת הבורא?

laitman_2008-11-14_7051.jpg

מצד הבורא אין שום שינוי. כל השינויים קורים בנו בהדרגה באמצעות רשימות המתגברות מן הקל אל הכבד. כך, צעד אחר צעד, אנחנו לומדים להתייחס נכון למה שאנחנו מרגישים. כל הלקחים בחיים הם תוצאה של יחס נכון להשגחה העליונה.

כל הטבע מתפתח על ידי שלבים: דומם, צומח, חי ומדבר. בכל שלב קיימים אותם ארבעה שלבי ההתפתחות. בשלבי ההתפתחות 1,2,3 בדרגת "המדבר" איננו מוכנים עדיין לקבל את המושג "גורם ההתפתחות הנסיבתית". דרגה זו מאופיינת בחוסר שאלות, וההשגחה עליונה קיימת בשבילנו בצורת דת בלבד.

אך יש בנו שלב התפתחות מספר 4, כאשר מתעוררות באדם רשימות למקור, לבורא. נכון שמדי פעם האדם מתנתק, "שוכח", או נכנס להשפעת הדאגות או התענוגים. בעזרת הסביבה נותנים לו הזדמנות לקשור את עצמו להשגחה עליונה על אף השפעות משניות, הפרעות. אז האדם מייחס את ההפרעות לבורא, שממנו ניתן לבקש תיקון ולא טובה או ביטול ההפרעות. אם האדם מתאר לעצמו שיש גורל בעולם, מישהו שגורם לו רע ומישהו אחר ששולח לו טוב, אדם זה משתחווה לשני אלילים: חרד מהרע ומתפלל לטוב. כך בדרך כלל קורה לבני אדם חילוניים ודתיים. כל שלבי ההתפתחות של היחס לכוח העליון מביאים את האדם למצב "אין עוד מלבדו".

זה בונה בו גישה שונה בתכלית להשגחה, מסתבר ששני הכוחות, גם הרע וגם הטוב, מגיעים מאותו מקור. לכן, חייבים להצדיק את הצרות באופן כלשהו, כיוון שמהבורא הטוב לא יכול להגיע דבר רע. זה מביא את האדם להחלטה ולהבנה שאין חלוקה לשני כוחות: טוב ורע, אלא שהבורא מתייחס אליו כמו אבא לבן, מלמד אותו עם כל צעד.

כך מתגלה לו ההשגחה העליונה, החינוך של הבורא, ומה שעוזר לו בכך היא הסביבה, ה"ילדים" האחרים באותו "גן הילדים", תחת השגחתו של אותו המחנך. כולנו יחד עוזרים זה לזה, ומתחזקים ביחס הנכון לכוח העליון שמנהל אותנו ומלמד אותנו להיות גדולים, כדי שנכיר אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 14.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לחיות בכוונה
לענות בקביעות על הקביעות
המרפא הטוב של הלבבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest