דף הבית / חינוך, ילדים / כיצד לפרוץ מ"כלוב" הסטריאוטיפים?

כיצד לפרוץ מ"כלוב" הסטריאוטיפים?

Laitman_2010-12-22_9597.jpg

שאלה: רוב בני האדם אינם מסוגלים להביע את רצונותיהם ואת מחשבותיהם. קיים אצלם רק אוסף של איזה שהן קלישאות הנתונות מראש. האדם לא חושב על ביטוי עצמי, אלא דואג רק איך לא לומר דבר מיותר.

בקורס הלימוד האינטגרלי אנחנו יכולים לדבר על החשיבות הרבה של הביטוי הפנימי, האם מה שאני מרגיש, חושב, רואה, חשוב יותר מאשר אוסף של סטריאוטיפים, קלישאות?

תשובתי: אני ניגש לעולם כשאני רואה את כל האנשים עם "וילונות סגורים" – הם סגורים, אינם רוצים להיפתח, מפחדים להיפתח, כי מייד יקבלו השפעה שלילית.

בעניין הזה צריך להשאיר אותם לנפשם. שכל אדם יחיה ב"תוך עצמו", כפי שהוא. לא צריך לשבור אותו, לא צריך להוציא אותו בכוח, בעודו מתנגד, מה"כלוב" שלו. הוא לא רוצה לצאת ואתם פתחתם את הדלת, פרצתם אותה, מושכים אותו משם והוא מסכן מתנגד.

זה לא טוב. בכך אתם מעוררים התנגדות, מפסיקים לסמוך עליכם. אתם פולשים לתוך חייו הפרטיים של האדם: לא מקלים ולא משפרים, אלא רק מקשים עליו. הוא כל חייו הסתתר, הוא יודע שלהיפתח פירושו לבגוד בעצמו. ואתם לוחצים עליו.

מה צריכים לעשות? צריך ליצור רמה אינטגרלית משותפת, מחוצה לו, מחוצה לנו, ואז יהיה ניתן לעלות אליה בצורה רגועה. אני נשאר אני עצמי, עם התכונות שלי, ויחד עם זה, אני מתקשר עם האחרים ברמה המשותפת הזו. אני יכול לדבר על אהבה משותפת, על שיתוף פעולה בין כולם, על ערבות בין כולם, כי הם במקרה הזה אינם אישיים, אגואיסטיים שלי. בינתיים אנחנו לא נוגעים באגו.

אתם כביכול לוקחים אותם למסע בחללית קסמים והם משתתפים במשחק הזה. הם מסכימים לעלות, מסכימים לשחק, מסכימים לתקשר זה עם זה. זה לא מחייב אותם להיפתח, לא מחייב אותם לבגוד בעצמם, לאיים על האגו הפנימי הצר שלהם..

תנו להם להרגיש בהדרגה את המצב הזה, להתקיים בו. שהם קצת יתחממו בתוכו, יימסו, "ימששו" מעט, יגעו זה בזה, יבינו שזה אפשרי. אז, מתוך המצב הזה, הם בעצמם יתחילו להשפיע על עצמם ואתם תראו אותם אחרים, משתנים.

הם לפתע יגלו שהם לא צריכים לדאוג ל"כלוב" הזה שבו הם נמצאים, שבו הם כל הזמן התחבאו מהאחרים, הוא יפסיק להיות חשוב עבורם. אך את זה הם יבינו בעצמם.

הערה: אז על מה לדבר עם האדם?

תשובתי: על המטרה, על מה שלפנינו! צריך להעלות את המטרה, שהטוב ימשוך אותנו, ולא שהרע ידחוף מאחור! בדיוק את זה!

האדם מתפתח כשאתה מאכיל אותו, מטפל בו, אז הוא הופך להיות "עגלגל" כמו ילד, וגדל. הוא זקוק לרשמים הטובים ביותר.

מתוך שיחה מס' 8 על החינוך האינטגרלי, 15.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
אל תפריעו לי בצינוק הנוח שלי!
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest