דף הבית / אקטואליה / כיצד לעודד בני נוער להתנדב בקהילה?

כיצד לעודד בני נוער להתנדב בקהילה?

הערה: קוקה קולה יצאה בקמפיין שפונה בעיקר לצעירים. היא בעצם מבקשת מבני הנוער להתנדב, ובתמורה הם יקבלו כרטיסים להופעות בקיץ. הייתי שמח לראות בני נוער מתנדבים יותר. יש התנדבות במדינה, אבל קוקה קולה נכנסת כמנוף שמגביר את רוח ההתנדבות, היא יוצרת בעצם קוד תרבותי חדש, תתנדב – תבוא להופעה.

תגובתי: נכון, אם נניח מביאים איזה כוכב פופ, ויש לו רק הופעה אחת, ולהופעה הזו מגיעים רק מי שהתנדבו וקיבלו כרטיס. נו, ומה הלאה?

אלה: מה זאת אומרת "הלאה"? כבר השגת התנדבות בקהילה, הראית לבני נוער שכדאי להתנדב בקהילה, הרגלת אותם להתנדב בקהילה.

תשובתי: לא. לא. כדאי להתנדב כדי לקבל כרטיס להופעה של כוכב פופ, כלומר אני לא מסתכל על הקהילה ולא על ההתנדבות, לא אכפת לי מכל הדברים האלה, כי אולי במקום כלשהו אני אוכל לקנות כרטיס בחמישים דולר וגם אז אהיה שמח. אין בזה ערך חינוכי.

שאלה: במה יכול להיות ערך חינוכי? איך אתה מגדיר ערך חינוכי?

תשובתי: רק אם החברה האנושית תעריך את הפעולה ותשבח אותה, ואני אוכל לומר לבן שלי, "גם אתה יכולת להתנדב, אבל לא התנדבת והחבר שלך התנדב ותראה עכשיו הוא יושב בשורה ראשונה באיזה תיאטרון, ואפילו הזמינו אותו לבמה לתת לו איזה זר פרחים או הערכה כלשהי".

שאלה: איזה מנוע הכנסת פה לפעולה?

תשובתי: קנאה. מה יכול להיות יותר מזה? קנאה מזיזה דברים. אנחנו לא בעלי חיים, לבעלי חיים יש רק רצון לספק לעצמם, אין להם בכלל חשבון עם גאווה עצמית. בחברה האנושית מעריכים מישהו על מה שהוא עושה. לשם כך עלינו לעבור תהליך חינוכי. אבל האדם צריך להבין מה הוא מקבל כפרס. הפרס הכי גדול שיש לנו אלה חיים נצחיים. תוכל לדעת הכול, לראות הכול, לקבל הכול, להרגיש מעכשיו והלאה בן עולם הבא. הכול לפנייך, רק תשקיע קצת בפתיחת לב ופתיחת האוזניים ותקבל.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 7.6.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest