דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כיצד לספר לעולם על כוח האיחוד?

כיצד לספר לעולם על כוח האיחוד?

שאלה: כיצד עלינו להסביר באו"ם את שיטת החינוך הקבלית?

תשובתי: כשאני נפגש עם פוליטיקאים ואנשי מפתח שמייצגים תחומי עניין שונים, אני מדבר על החינוך באמצעות הסביבה הנכונה. כשבני האדם מתאחדים בצורה נכונה זה עם זה, אנחנו מגלים באותה הסביבה כוח נוסף, כוח האיחוד. הכוח הזה טמון בטבע עצמו, והוא פועל על כל אחד.

כשקבוצת אנשים באמת מתחברים זה לזה, כשכל אחד מתחבר עם האחרים, כביכול נולד ביניהם הכוח הזה של האיחוד, הכוח העליון. הוא מַשְרֶה את עצמו ביניהם, ורוכש מקום וקיום עצמי. כך מתגלה כוח החיבור הכללי של הקבוצה, שתומך בכל אחד מהחברים.

בחכמת הקבלה זה נקרא "הכולל". מדובר על הכוח היחיד, שנסתר בטבע ומתגלה בחיבור שלנו. אפשר לקרוא לו או לא לקרוא לו "בורא". כך או אחרת, זהו הכוח הריאלי של הטבע, שאותו אנחנו מרגישים ואיתו אנחנו עובדים.

הוא מגיע ועובד איתי בהתאם לחוקים מוגדרים. לפי מידת הקירוּב שלי אליו אני מגלה אותו, ולפי מידת הגילוי אני תופס ופועל עליו דרך התכונות המשתנות שלי. "הבורא" הוא חוק בלתי משתנה, ואם אני יודע כיצד להשפיע עליו בהתאם למבנה של הוי"ה, אני עושה את זה ללא שום בעיות, כפי שאני משפיע על כוחות אחרים.

ההבדל הוא רק בכך שזהו כוח כולל ומקיף. ולכן הוא נסתר, הרי איננו מאוחדים ואיננו נכללים יחד, ולכן איננו מגיעים עד אליו. הוא מתגלה באיחוד. אף פעם עוד לא הרגשנו דבר כזה. כשאנחנו מתחברים זה לזה, אנחנו כביכול מפיקים מהטבע את הכוח היחידי, הבסיסי שלו, וממנו כבר נפרס, מתפשט ונוצר כל השאר.

עבורי זה אותו הכוח, הבורא. הרי הכול נוצר ממנו. וחוץ מזה, "בורא" פירושו: "בוא וראה". אני מתחבר אליו ואז אני רואה אותו, מגלה אותו בפועל בכל התחושות והרגשות שלי. ודאי שההסברים האלה מתמוססים עכשיו, ואינם מתגלים ברגשות, אבל בואו נתחבר, ותגלו אותו בחיבור הזה. זוהי נוסחה מאוד פשוטה.

גילוי הבורא מתחלק ל-125 מדרגות, בהתאם לכוח הצנטריפוגאלי של האגואיזם שלנו, הניכור שלנו. כוח הניכור הזה מתחלק לחמש מדרגות גדולות, כל אחת מהן מתחלקת לעוד חמש, וגם הן לעוד חמש. בסך הכול 125 מדרגות של דחייה הדדית. ואם אני מתקרב, אם אני הופך את הדחייה הזאת לחיבור, אז אני מגלה את הבורא, כשאני עולה ב-125 המדרגות, עד שאני מגיע לאיחוד המוחלט, לגילוי המלא והמושלם של כוח האיחוד.

המילה "א-להים" שווה בגימטרייה למילה "הטבע". אין כאן שום מיסטיקה. תבוא ותראה, וזהו הבורא. כאשר אני משוחח עם אותם אישים כשאני מופיע בפורומים שונים, במיוחד בחו"ל, אני אומר את אותו הדבר, רק במילים אחרות.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס מצוקי דרגות, 25.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המתנה הטובה ביותר לילד
חינוך האדם
זכות יוצרים בלעדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest