דף הבית / כללי / כיצד לנהל את החיים שלי?

כיצד לנהל את החיים שלי?

הערה: אריק ברטרן לארסן מאמן ידוע ויועץ עסקי פיתח טכנולוגיה, שמבוססת על ניסיון בצבא שנקראת "שבוע התופת". לארסן סבור, שיש שלושה דגמים יעילים מאוד של תרבויות: צבא, עסקים וספורט. הצבא יכול ללמד אותנו לצאת מעבר לגבולות של היכולת והאפשרויות שלנו, כדי להבין שאנחנו מסוגלים ליותר. מספורטאים אפשר ללמוד כיצד להתקדם נכון אל המטרה. הספורט גם מלמד, שניצחון לא מושג תחת אור הזרקורים על קו הסיום, אלא רק באימונים קפדניים יומיומיים, ואילו דעתך, השׂכל רק משרת את הרצון.

תגובתי: אנחנו לא צריכים ללכת נגד הרצונות. האדם לא יכול לעשות איתם כלום. אני יכול רק לשבור את הרצון שלי: מאחד יהיו שניים, במקום שניים, יהיו ארבעה וכולי. תתרחש תגובת שרשרת. הדבר היחידי שאני יכול לעשות עם הרצון, זה להעדיף על פניו רצון גבוה יותר וזה תלוי בחברה הסובבת אותי.

לכן, אם אני נמצא בקבוצה שבמקום הרצונות שלי מציבה כמטרה רצונות נעלים יותר, אז אני יכול בקלות ובנחת להיפטר מהרצונות הלא טובים שלי ולקבל את הרצונות הטובים שלהם.נצבא, עסקים וספורט, הכול נעשה תוך כדי כפייה על עצמי ואני לא רוצה כפייה על עצמי. אני "חלש", למה עליי להכניס את עצמי לכאלה מצבים? הגוף לא אוהב את זה.

שאלה: יש מתכונים שונים. מה המפתח ומהי המגמה של השיטה הקבלית, כדי לומר: "חברים, אתם מחפשים במקום הלא נכון"?

תשובתי: המפתח או הסוד מסתכם רק בחברה הסובבת. ולא בשום דבר אחר! אם אני נקלע לחברה נכונה, והחברה הזאת יודעת כיצד לעורר אותי, לפתות אותי בעזרת כל מיני רמיזות, כמו שמפתים ילד, לערוך איתי כאלה תרגילים, אז המניפולציות שלהם יכולות לעשות עם הרצון שלי כל מה שרק אפשר. חכמת הקבלה קוראת, בראש ובראשונה,  לבנות חברה נכונה, שבה כל אחד יכול להתקדם.

שאלה: האם תוכל למנות כמה כללים, של חברה כזאת, שניתן יהיה לקחת אותם כמודל לאנשים שילכו בעקבותיו?

תשובתי: חברה קבלית היא פשוטה מאוד. היא בנויה לפי עיקרון של התקרבות הדרגתית של אנשים ביניהם, מעל לאגו הפרטי, הרדוד והצר שלהם. הם מבצעים סדנאות, שבהן הם דנים על כך, משתדלים להתקרב ולהיפתח בינם לבין עצמם.

הדרך הזאת לוקחת בחשבון עלייה מעל לאגואיזם הטבעי של האדם, בניגוד לטבע האגואיסטי שלו. האדם מתחיל פתאום להבין, שהוא כביכול נכנס לתוך איזו מעלית, שמעלה אותו למעלה מהטבע שלו. הוא כביכול מתנתק מהאדמה, נכנס, כמו ב"מעלית קוסמית", ועולה יותר ויותר גבוה, יוצא מחוץ לגבולות היקום שלנו ונכנס ליקום אחר לחלוטין, הפוך לשלנו, אנטי-אגואיסטי, היכן שהכול בנוי על תכונת השפעה ואהבה, במקום תכונת קבלה ושנאה האופיינית לנו.

שינוי צורה הדרגתי כזה מתרחש עם האדם תחת השפעה מתמדת של החברה. המודל הזה קבוע לכל החיים ולחייהם של כולם, מפני שהוא מעלה את האדם למעלה מדרגה של חיים ומוות. האדם מרגיש, רואה ותופס את זה! הוא מתעלה מעל הטבע האגואיסטי ולכן עולה למעלה מדרגת חיים ומוות הבהמיים שלנו. הוא לא תופס את עצמו כקיים בגוף הגשמי, אלא מתחיל לתפוס את עצמו קיים כמו ביחידה אנרגטית שנקראת "נשמה".

אני מדבר על שיטה שמאפשרת לאדם להתעלות מעל עצמו, להיות נצחי, לא אגואיסטי, לעשות היכרות עם הבורא, לגלות את העולם העליון, לצאת מחוץ לגבולות המרחב הקטן והצר שבתוכו אנחנו קיימים. אם יש לאדם לא סתם סקרנות גרידא, אלא איזה געגוע פנימי להשיג את העולם הזה, אז אפשר לעבוד איתו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.10.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest