דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד למצוא כיוון באוקיינוס של אור

כיצד למצוא כיוון באוקיינוס של אור

laitman_2010-10-26_1821-70.jpg

כל המאמרים מהספר "שמעתי" נועדו לכוון את האדם ליחס נכון לעצמו (לאפשרויות, ליכולות, לכוחות, לתכונות הפנימיות שלו) ולכל מה שנמצא מחוץ לו (לבני אדם, לחברה, לקבוצה, למורה, לבורא, לטבע). כל זאת כדי להבין כיצד אני משתנה, בזכות מה ובאיזה אופן עליי לפעול כדי להביא את עצמי למצב המושלם.

מאידך, אם אנחנו לא יכולים לעשות דבר בעצמנו, ומהווים בסך הכל רצון אחד שנברא בהופכיות וניגודיות לבורא, להאור, אז כיצד אנחנו יכולים לבקש לשנות את עצמנו, לבקש להשתנות, לדרוש, לפעול באופן עצמאי או דרך מערכות אחרות?

כלומר אנחנו נמצאים במצב של כפילות. מצד אחד, אני לא מסוגל לעשות דבר בעצמי. ומהצד השני, אני צריך להביא את עצמי למצב שהבקשה שלי, הרצון שלי יזמינו עליי כזאת השפעה, שבעזרתה אני אשתנה.

הנקודה הזאת היא מאוד מורכבת עבורנו. ובה מתרחש חוסר הבנה של האדם אודות הפעולה ההדדית הנכונה שלו עם הכוח העליון שברא אותו.

כלומר עליי להשיג מצב שבו אני מרגיש את חוסר היכולת המלא שלי לתקן את עצמי, תופס ומבין שהשינוי שלי יכול להתבצע רק תחת השפעת הכוח החיצוני.

אולם הכוח החיצוני הזה, שנמצא מחוץ לי, הוא קבוע ואיני יכול להשפיע עליו בשום צורה. הוא אבסולוטי. אני יכול להשפיע, לא עליו, אלא על עצמי, בכך שאני מעמיד את עצמי תחת השפעתו דווקא על ידי הבקשה שלי.

הבקשה שלי, זוהי הפעולה שלי. וכשאני משנה את היחס שלי כלפי הכוח העליון הזה ובאופן כזה משנה את השפעתו על עצמי, אז הוא מתקן אותי. כלומר, באופן מעשי העבודה מתרחשת בתוך האדם ותלויה ברצון שלו, בכוונה שלו, בכוח, בכיוון. ויחד עם זה הוא נמצא בשׂדה מוחלט, מושלם וקבוע. אך את העבודה הזאת מבצע דווקא השׂדה הזה, בכך שמשפיע עליו. והוא מעמיד את עצמו תחת השפעת השׂדה הזה.

מתוך שיעור במוסקבה על מאמר מהספר "שמעתי", 15.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
והבורא ישמע אותך!
מתוך השקר אל האור
כל ימי חיי…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest