דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לזהות מקובל?

כיצד לזהות מקובל?

בימינו אנשים רבים מכנים את עצמם מקובלים, בכך שמפיצים תחת השם קבלה כל מה שרק עולה על דעתם. מאיפה הם לוקחים את הידיעות שלהם, לא ידוע, מאחר ולא למדו אצל אף אחד.

לא ניתן להשׂיג את חכמת הקבלה באופן עצמאי: החל מאדם הראשון, נמשכת שרשרת של מקובלים שהעבירו את שיטת השׂגת הכוח העליון בכל דור לתלמידיהם. לכן אין האדם יכול להכריז סתם כך שהגיעה אליו איזו הארה והוא הפך להיות מקובל, לא קיים דבר כזה.

כדי להפוך למקובל צריך להיות מקושר באופן עמוק וצמוד עם המורה, כך שעוקב במדויק אחר כל העצות במהלך הלימוד מ"פה אל פה". הלימוד הזה שונה בשורשו מצורת העברת מידע רגילה. הוא מבוסס על יצירת כלים רוחניים משותפים עם המורה. אם אתה עושה הכול כדי להיות דבוק במורה, אז עם הזמן נשפך אליך ממנו כל מה שקיים בו. ואין זה תלוי בידע או באיזה שהן תכונות מיוחדות, אלא רק במידת החיבור עם המורה.

אמנם הדרך הזאת שייכת ליחידים (אנשים נבחרים, "יחידי סגולה"). ואילו בדורנו כולם חייבים להשׂיג את הבורא ולגלות את העולם העליון, כל אחד בנפרד וכל האנושות יחד. אך לא כולם יכולים להיות מחוברים בכאלה קשרים הדוקים עם המורה. לכן עכשיו הגישה היא שונה: המורה המקובל שקיבל גילוי מהמורה שלו, ממקובל ידוע, מלמד את כל המעוניינים בכך, כמה שכל אחד מסוגל לשמוע, שצריכים להתקרב, להתחבר, ולהידבק עם המורה, במידה שהם מבינים אותו ומסכימים עימו, הם מתקדמים.

החכמה הזאת אינה עוברת בירושה, אינה נרכשת על ידי השׂכל, אלא ממש נשפכת לתוך התלמיד בזכות הקשר הפנימי עם המורה. הדור שלנו הוא הראשון שמתפתח בדרך הזאת. אחדים מהתלמידים יותר קרובים למורה, אחרים יותר רחוקים, אך כולם מתקדמים בהדרגה.

כיצד ניתן לזהות מקובל? – המקובל מלמד לגילוי הבורא בכך שנשען ומסתמך על מקורות אותנטיים שקיבל מהמורה שלו. הוא מסביר כיצד לפתח את הרצונות/הכלים שבהם מתגלה הבורא, כי הרי חכמת הקבלה היא מדע לגילוי הבורא לאדם בעולם הזה.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 01.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest