דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להשׂיג את העליון?

כיצד להשׂיג את העליון?

שאלה: כל פרצוף תחתון של עולם האצילות, כמו גם של עולם אדם קדמון, מתלבש בתחתון. מה הכוונה "מתלבש"?

תשובתי: מתלבש הכוונה משׂיג. אני מתלבש בך, בשׂכל שלך, בפעולות שלך. זה אומר שאני משׂיג אותם. העליון יורד לתחתון, כדי שהתחתון יתלבש בו. ואחר כך, כשהתחתון נאחז בו, העליון מתחיל להעלות אותו למדרגה יותר עליונה כדי לעזור לו להשׂיג אותה.

התחתון מרגיש שהעליון מוליד אותו, נותן לו הכול ודואג לו. ומאחר והתחתון מתרוקן בעצמו ומוליד את הפרצופים הבאים, הוא רוצה להשׂיג ולדעת את העליון: מי הוא, מה הוא מייצג בפני עצמו, בשביל מה ולמה קיים. כי הרי עכשיו הוא בעצמו מרגיש נחיצות דומה לדאוג לפרצופים התחתונים שלו. כדי למלא אותם הוא פונה לעליון, מאחר ורק מעולם אין סוף הוא יכול להתמלא. יוצא, שהוא חייב ליצור קשר עם העליון. קשר עם העליון והשׂגת העליון נקרא "התלבשות".

מצד אחד, לתחתון ישנה נחיצות לתת לעוד יותר תחתון. מהצד השני, הנחיצות הזאת מחוסר ברירה מביאה אותו לקשר עם העליון. מהצד השלישי, הוא מוכן להשׂגת העליון מאחר והוא והעליון דומים כמו שתי טיפות מים.

ההתלבשות הזאת של הפרצופים היא תמיד זהה לחלוטין. התחתון בהתלבשותו על העליון, רואה בעליון את אותו הדגם שנמצא בו עצמו. הוא רואה בעליון את כל המבנה שלו עצמו, כאילו השתקפות עצמית בראי. לכן אין לו בעיה להשׂיג את העליון. ולכן התלבשות מסמלת השׂגה. התחתון רואה עצמו כפי שהעליון רוצה לראותו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 10.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest