דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להרגיש את הבורא – חלק ז'

כיצד להרגיש את הבורא – חלק ז'

ליצור מגע בין שני העולמות.

החוק נקרא גוף של השׂכל והדמות שלו, ומהווה חלק של הבורא. כל מה שאנחנו משיגים ברוחניות, מהווה חלק של הבורא, כוח השפעה ואהבה, כוח של יציאה מעצמך. לכן עלינו להיות מכוונים רק להשפעה, לאהבה, לשיתוף פעולה הדדי עם אחרים. במידה הזאת נתחיל להרגיש את הכוח של הבורא, את הכוח החיובי, שמקיף אותנו.

העולם שלנו, כמו גם כל תופעה שבתוכו, מורכב מפלוס ומינוס, מהתגלות חיוביות ושליליות. נבראנו בכוח אגואיסטי שלילי שבו כל אחד מושך הכול למען עצמו ומסתכל שהאחר לא יקבל יותר ממנו, אחרת יהיה לו רע מזה. אלה יחסי גומלין מדויקים בין כל האובייקטים בעולם שלנו.

ואילו העולם הרוחני מסודר בתכונה הפוכה, לפי תכונת ההשפעה הרוחנית, שבה כל תכונה מוערכת דווקא במידה של הנתינה מעצמה, האצלה. לכן שני העולמות האלה מנוגדים, ולא באים במגע זה עם זה, אין ביניהם שום קשר.

הקשר מתגלה רק באדם, בהימצאו בין שני העולמות, הוא יכול לאסוף בתוכו את הפלוס ואת המינוס: את התכונות השליליות והאגואיסטיות ואת התכונות החיוביות, האלטרואיסטיות הרוחניות. הוא עצמו משמש כ"נָגָד" שאליו מחוברים הפלוס והמינוס. במקרה כזה הוא מחבר את העולם התחתון עם העולם העליון, את הבורא עם כל היצורים הגשמיים האחרים, עם הטבע הגשמי.

הכול תלוי באופן שבו נתפוס את התכונות החיוביות של העולם העליון ואת התכונות השליליות של העולם שלנו וניצור ביניהם מגע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 23.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest