דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / כיצד להפוך להיות לעם ישראל?

כיצד להפוך להיות לעם ישראל?

שאלה: עם ישראל ביסודו הוא מאוד אגואיסטי, כל אחד מחשיב את עצמו למרכז היקום. האם אפשר לצפות לשינויים חיוביים במדינה שבה כל אחד מרוכז בעצמו?

תשובתי: על כך נאמר שהיהודים הם עם קשה עורף ואין לאן לברוח מזה. אנחנו בכוונה נבראנו כאלה, כדי להוביל את העולם ולתת לעולם. הענקנו הרבה מאוד לעולם, ועכשיו צריך לתת לו את שיטת החיבור והאיחוד האינטגראלי, ודווקא אנחנו למרות שאנחנו אינדיבידואליסטים וכל כך רחוקים זה מזה.

שאלה: מי זה אנחנו הרי בישראל חיים שלוש מאות אלף יהודים שהמדינה היא דבר משני בעיניהם, למשל משפחות מעורבות.

תשובתי: אנחנו זה לא עם לפי ייחוס גנטי, אלא עם שקם על יסוד רעיון מלפני 3500 שנה על ידי אברהם בבבל העתיקה.

שאלה: מי נחשב היום לעם ישראל?

תשובתי: היום אין עם. מה שמכונה העם שלנו אלה אנשים שקיים בהם רישום מידע (רשימו) מהדורות הקודמים, והם נשאו את רעיון האיחוד דרך כל ההיסטוריה של ההתפתחות האנושית. האינטלקט הגנטי הזה מתעורר בהם היום ודורש את השגת משמעות החיים. יש אנשים שהשאלה על משמעות החיים רדומה בהם עדיין, אבל היא יכולה להופיע אצל אחרים שאף פעם לא היו קשורים ליהודים. כלומר בזמנינו, על פי חכמת הקבלה, יהודי נקרא מי שמרגיש רצון פנימי לגילוי משמעות החיים. אם נתאחד לפי הרעיון של שיטת החיבור והאיחוד האינטגרלי ולא רק כאן, אלא סביב העולם כולו, אז לא יהיו בעיות.

שאלה: יוצא מדבריך שבעיקרון כל העולם יכול להפוך להיות יהודי?

תשובתי: זה מחויב מפני שזו אינה לאומיות, למשל אדם שהוא צרפתי במוצאו יכול להיות יהודי לפי אידיאולוגיה שלו.

הערה: אני בעד הרעיון לקבל את בני העולם כולו כחלק מישראל, אבל נראה שכאן עושים הכול כדי לדחות אנשים מהזכות להיקרא יהודים.

תשובתי: צריך ליצור כאן מערכת קליטה אחרת לפיה צריך לקבל את כל אלה שרוצים להגיע לכאן. אנחנו נבדוק את המוכנות שלהם לאיחוד, לקשר של שווים בין כולם, ואם האדם יסכים לכך סימן שהוא יהודי.

הערה: אבל על הדבר הזה אי אפשר לבנות את המדיניות שלנו.

תשובתי: אני לא רואה כאן מדיניות מיוחדת. אני רואה מסה של אנשים שנקראת עם והוא מפורד לגמרי. זה מזכיר לי אגוזים בשק שלא רוצים להתחבר ביניהם ורק השק הוא זה שמחבר אותם, כורך אותם יחד. לכן זה לא עם, זו לא מדינה, אלא כמו שאומרים הערבים, "ישות ציונית שקיימת באופן זמני". אם היינו כמו כל עם אחר מחובר פנימית על ידי גנים טבעיים אז היינו מדינה, ואילו עכשיו אנחנו לא מחוברים בינינו, לא על ידי גנים ולא על ידי אידאולוגיה, לכן אין עם. אנחנו לא יכולים להסתדר ולחיות זה עם זה ואנחנו מסתדרים רק כשדוחסים אותנו מבחוץ, אז אנחנו הופכים להיות כמו אגוזים בשק. אבל תחת לחץ חיצוני אי אפשר להתקיים לאורך זמן, כי אלה רק ייסורים ולא יותר מזה. מה שאנחנו צריכים, זה להגיע לאיזון של כוחות.

מתוך שיעור ברוסית עם ד"ר לייטמן בתאריך 13.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest