דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להיות חסין מפני השפעות חיצוניות?

כיצד להיות חסין מפני השפעות חיצוניות?

שאלה: העולם גדוש באירועים שונים, מעל הדירה שלך משפצים, מלמטה נשמעים גידופים, משמאל מהומה וקטטה, מימין שיכרות. ברחוב, בחנויות, באזורי הבילוי והפנאי, בכל מקום אותו דבר. איך אפשר להתמלא בכוח, בטוב, בחסד, בשמחה, באושר? כיצד אפשר להיות חסין מפני השפעות חיצוניות? איך אפשר לחיות?!

תשובתי: על השאלה הזאת עונה חכמת הקבלה: עלינו ליצור חברה, אווירה, שבה אנו יכולים לפתוח קצת את ליבנו, להרגיש את האחרים, לעבוד יחד. אין מצב מאושר יותר מאשר אנשים שבאים במגע ומתחברים ברגשות ובמחשבות שלהם. אם נגיע להרגשה "עד קצה גבול היכולת", אז נוכל להבין, שלא נוכל להסתדר ללא חברה כזו! אז נמצא כזאת סביבה, שבה נוכל לממש את השאיפות והכמיהות שלנו.

מטרת סביבה כזו היא ליצור קשרי ידידות, אהבה, ויתורים הדדיים, הבנה רגשית והדדית של אחד את השני, כלומר קשר שהופך הרבה אנשים לאחד משותף שלם. דווקא בכך עוסקת חכמת הקבלה, מפני שביחסים הדדיים בין בני אדם מתגלה הבורא, הכוח העליון.

שאלה: כיצד חכמת הקבלה יכולה לעזור, כאשר ביחסים הדדיים בין בני אדם מופיעים רגשות שליליים כמו רוגז, שנאה ועוד? האם אפשר לפתח אז רגשות כמו אהבה, ידידות?

תשובתי: אדם צריך להתאמן כדי להתעלות מעל כל מיני רגשות, עליו להשתמש בהם בצורה יעילה לצורך ההתפתחות הרוחנית שלו. לשם כך יש שיטה מיוחדת שבעזרתה מכל רגש שמופיע בתוכו, גם שלילי וגם חיובי, הוא יוכל לבנות מערכת מיוחדת של יחסים הדדיים בינו לבין המערכת שמנהלת אותנו. מה שלא נאמר על היחסים בינינו, הם לא יועילו דבר, למרות שהם בוודאי חשובים, אבל לא נוכל לעבוד בתוכם, לא נוכל להינעל בפנים.

עלינו להבין, שכל מה שנברא בנו, בעולם שלנו, בינינו, נברא כדי שבעזרת מימוש נכון של הנתונים הללו נמצא דרך ליציאה לעולם העליון, למדרגה הבאה, לתחום הניהול של העולם שלנו. העולם שלנו נמצא במדרגה התחתונה ומנוהל על ידי המדרגה העליונה. חכמת הקבלה עוסקת בשיטה שבה עלינו לגלות את המדרגה הבאה, את מערכת ההפעלה שלה, את דרך הניהול שלה אותנו, ואת האופן שבו אנחנו יכולים להשפיע עליה מלמטה, וזה הדבר העיקרי עבורנו. כל עוד לא נמצא את הדרך ולא נתחיל לשתף פעולה באופן הדדי בצורה נכונה עם המדרגה העליונה, היא כל הזמן תלחץ עלינו, תרגיז, תעורר בנו כל מיני רגשות ודחפים שליליים, ולא נוכל לעשות איתם דבר. שום שיטות תרגול ושיטות אחרות לא יעזרו לנו, מפני שכולנו נמצאים תחת השפעתה של ההנהגה העליונה והיא מנהלת אותנו, מפעילה אותנו, רק כדי שנמצא מגע איתה.

היחסים בינינו, זה רק אמצעי כדי לצאת לדרגה עליונה יותר ומשם כבר לתקן את העולם שלנו. אסור לתקן את העולם בדרגה שלנו! האנושות עוסקת בזה כבר אלפי שנים ללא תוצאות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.5.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest