דף הבית / כללי / כיצד להידמות לבורא

כיצד להידמות לבורא

שאלה: אם ברצוני להידמות לבורא לפי תכונותיו, האם עליי ללמוד אותן? מהן אותן תכונות?

תשובתי: תכונתו של הבורא זו השפעה ואהבה, לכן צריך ללמוד להשפיע ולאהוב. אינני מתכוון להשפיע ולאהוב כמו בעולם שלנו, שבו אני בוחר למי להשפיע ואת מי לאהוב בתנאי שזה ייתן לי תענוג. אלא הכוונה היא להשפעה ואהבה במובן הרוחני. כלומר, אני עולה "מתוך עצמי" מבלי לקחת בחשבון אף רצון, תכונה וכוונה שלי, מפני שיש לי רק מטרה אחת, למלא את האחר בתענוג. "אחר", הכוונה לאדם זר לחלוטין, שלא נותן לי בתמורה שום תענוג כמו הילד הקטן שלי או קרוב משפחה.

"האחר הזה" לא באמת חשוב לי. יתרה מזו, אני שונא אותו. לכן, זהו ניסיון  התגברות רציני ביותר עבורי, עליי לתקן ולהפוך את השנאה שלי לאהבה. בהתעלות ובהידמות שלנו לבורא, ישנם שני שלבים, הראשון, עלייה בתנועה להשפעה ואהבה כלפי אלה שאליהם אני מתייחס בצורה רגילה.

השני, זו עליה בתנועה של "ואהבת את אויבך" כאהבה הגדולה ביותר. את השלב הראשון מכנים, באופן מותנה, "גלגלתא ועיניים" או מצב של "קטנות", ואת השלב השני מכנים "אח"פ" או מצב "גדלות" של הנשמה.

שאלה: האם ברוחניות קיימת פעולה כמו אומץ?

תשובתי: אינני רוצה למנות תכונות בודדות, מפני שאז אצטרך להסביר מה מסמל ברוחניות מצב של אומץ, רוגע, צניעות, גבורה, סבלנות, זעם, שליטה. כל מה שיש בתוכנו הכרחי כדי להגיע להידמות לבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 2.4.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest