דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להוציא עצמי מהביצה?

כיצד להוציא עצמי מהביצה?

laitman_2009-02-03_3_70.jpg

שאלה: מהו הרעיון שמאחורי התיקון? מה מתקן אותי?

תשובתי: התיקון מושג על ידי השגת תכונה הנקראת "אמונה למעלה מהדעת". אמונה נקראת כוח ההשפעה, הנמצא מעל הטבע האגואיסטי שלי. בעזרת כוח זה אני רוצה להתחבר עם האחרים ולשכוח מעצמי. רק באופן כזה אני יכול להתעלות מעל לעולם הזה.

בני האדם יכולים, ויהיו חייבים להסכים לתנאי זה, ולהתעלות מעל הטבע העצמי שלהם, מאחר וזהו חוק הקיום במערכת אינטגראלית המקושרת באופן הדדי, בדומה לגוף האדם ולכל היקום, ששם הכול קשור זה עם זה, וכולם תלויים זה בזה.

כיצד עובדת מערכת סגורה – כולם תלויים בכולם. אם אחד עשה רע, זה אומר שהאחרים חייבו אותו לנהוג כך. הרי אין לאדם חופש בחירה , חוץ מאשר הדוגמא של התנהגות האחרים. כלומר, אם מישהו עשה מעשה רע, אני אשם בכך ולא הוא!

כך האדם יכול לצאת מרציונאליות אגואיסטית לאי -רציונאליות. הרי דרגת האדם גבוהה מדרגת הבהמה, ולכן לעלות לדרגה זו ניתן רק על ידי כך שמתנתקים מהרציונאליות שלנו ומקבלים את אי -הרציונאליות של השפעה מעל הדעת, כלומר התעלות מעל האגו שלנו וחיבור עם האחרים, לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". וזה מה שנקרא הצורה הרציונאלית של קיום האדם. כי אדם נקרא רק מי שמחובר עם כולם בחברה אנושית.

לכן, נכון להיום עדיין אין לנו חברה, כי אנושות זו לא חברה. אנחנו גם מכנים זאת ציביליזציה, שכולם נמצאים יחד, אבל כל אחד מנסה לרמות את השני. ואילו חברה אנושית מסמלת, שכולם מחוברים יחד!

דווקא בעיקרון זה מועדים היום הפוליטיקאים והכלכלנים. הם מחפשים רגולטור בדרגה הבהמית, אך זה יביא אותם רק לנפילות בלתי פוסקות, עד לניתוק המוחלט בין בני האדם.

אנשים כבר מבינים באופן חלקי את חוסר החיבור כדבר רע. אבל עדיין לא מבינים, שהחיבור הנכון אפשרי רק בתנאי שכל אחד מתעלה מעל האגו שלו. אנחנו נהיה שבעים, רק בתנאי שכל אחד ירצה להאכיל את השני בכפית!

ההחלטה היחידה היא שאנחנו מחויבים היא, לארגן סביבה: אמצעי תקשורת, חינוך, התואמים לאותו האור , שבהדרגה ישנה את האדם.

החברה תבין באופן מעשי, שאנחנו חייבים "לשחק" בהשפעה ואהבה זה בפני זה, ורק כך אנחנו נשתנה, אחרת לא נוכל לשרוד. ההצלה שלנו תלויה רק בתכונת ההשפעה של הסביבה, שתשפיע על כל אחד ואחד מאיתנו!
ידיעות קודמות בנושא:
משבר במדע או סוף לרציונאליות?
האדם חייב למלא את ליבו
רק אתה אשם בכל פשעי העולם
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, דור אחרון, ערבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest