דף הבית / כללי / כיצד להוכיח את האמת?

כיצד להוכיח את האמת?

photo_rav_gh70_243.jpg

שאלתו של גיל: שלום לך הרב לייטמן. מאז שהכרתי את חוכמת הקבלה קשה היה לי להפיץ אותה. הרגשתי שאני מרמה אנשים, או מנצל את חוסר היכולת שלהם לבחון דברים לעומקם, ושאני מעין מיסיונר הנטפל לחלשים. הרגשתי תחושת רמאות לא ברורה.

לאחרונה עלה מחדש נושא העב"מים (יש סוג של הסכמה מצד ממשלות, כי הם קיימים). יש כת שטוענת שהתורה ניתנה מהעב"מים ו"המרכבה" היא בעצם חללית וכו'. כמו כן, ישנם זרמים כאלה ואחרים הטוענים כי הם יודעים מהי האמת (בין בתורה ובין בספרים אחרים). אפילו "מקובלים" יש כל מיני. הבנתי שכנראה אני לא יודע שאני עוסק ב"האמת", בהא הידיעה, ולכן אני מרגיש מעין רמאות.

גם אם אני מרגיש שזה המקום שלי (בהא הידיעה), אני בטוח שגם אלה שבחרו בדרכים אחרות מרגישים כך. לכן, מבקש אני שתענה לי, איך אפשר להוכיח שדבר הוא אמיתי בלי לחכות לסוף. למעני ולמען רצונות אחרים אשר הולכים ואולי טועים, הרי הרגש שלנו לא נקי וגם השכל לא תמיד מתפקד כל-כך. ואני חושב, שכדי לבקש תיקון בכיוון מסוים, צריך לדעת, מלבד הכרת הרע, ש"תורתנו" היא אמת, או שאני טועה?

תשובה: תנועה, התעצמות, מתבצעת תמיד עם הרגשה של טעות והתיקון שלה, כמו בכל מערכת שמכוונת למטרה. הרגשה של שקר, רמאות וחוסר ביטחון, הם רגשות נחוצים וצריך לשמוח כשמרגישים אותם. רק חיה לא טועה, משום שהיא מנוהלת על ידי הטבע, אבל האדם צריך להתפתח בעצמו. אסור לדכא את התכונות האלה אצל האחרים, להיפך, יש לעודדם, אפילו אם הם עוזבים אותנו, שיבדקו וימצאו את דרכם. אחרת, הם לא יהיו בני אדם ויישארו "בהמות", כפי שכתוב, "כולם כבהמות נידמו", חוץ מאלה, אשר על ידי משיכת האור יתקנו את עצמם ויתפתחו.

שאלה: ישנן הרבה מסגרות ללימוד הקבלה, האם כל מסגרת שבה מלמדים מספרי המקור מעידה על כך שנכון ללמוד שם קבלה? האם יש או אין חשיבות למסגרת מצומצמת וקבועה של לימוד ?

תשובה: רק האדם בעצמו יכול להרגיש איזו קבוצה ואיזו צורת לימוד מתאימות לו. יש אנשים, שצריכים לעבור כל מיני דתות, מיסטיקות ו"לימודי קבלה" ( קראו מה כותב בעל הסולם על ה"מקובלים הירושלמים"). יש כאלה, שצריכים לעבור את כל התחנות הקודמות, אפילו אם רק בגלגול הבא יגיעו ללימודי הקבלה האמיתיים, שבהם האדם מזמין אור לתיקון האגואיזם שלו, כי רק עבור זה האדם קיים בעולם הזה ורק לשם כך ניתנה לו התורה (הקבלה). כפי שנאמר על ידי הבורא "בראתי יצר רע בראתי תורה תבלין", כדי להשיג את התכונה "ואהבת לרעך כמוך", שהוא החוק החשוב ביותר בתורה ובעולם!

פוסטים קודמים בנושא:

אין אדם לומד אלא ממקום שליבו חפץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest