דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להגיב לביקורת על חכמת הקבלה

כיצד להגיב לביקורת על חכמת הקבלה

שאלה: כיצד להגיב לביקורת חריפה מאוד על חכמת הקבלה מצד המשפחה בתקופת הבידוד?

תשובתי: עליך להסביר לקרובים שלך שחכמת הקבלה מדברת על יצירת יחסים טובים בין בני האדם, ואיך לחנך את ילדים בצורה נכונה, איך  בזמן נהיגה ברכב, תיזהר מפגיעה באנשים או מהתנגשות ברכב שלפניך, איך לפנות מקום לאחרים. האדם צריך להבין, שהחברה היא אינטגרלית, ולכן יהיה טוב אם היא תהיה מחוברת בקשרים טובים.

חכמת הקבלה מסבירה על המבנה החברתי הנכון, שבו הכול עובד בהרמוניה כאורגניזם אחד ויחיד. יצירת אורגניזם כזה מנוגד ביסודו לאגואיזם שלנו שמתנגד לכך מאוד. זו המציאות שבה אנחנו נמצאים, עובדתית, ועלינו איכשהו לתקן את עצמנו. חכמת הקבלה זו השיטה לעשות זאת.

בטבע קיים כוח חיובי, אלטרואיזם שעלינו לעורר ולמשוך כדי שיעזור לנו לאזן את הכוח השלילי, את האגואיזם שמלכתחילה קיים בנו. אז נחייה בחברה פתוחה וטובה, אחרת נביא את עצמנו להשמדה הדדית. תספר את כל זה למשפחה שלך. ספק אם הם יוכלו לומר משהו נגד זה.

חכמת הקבלה זה מדע שמתאר איך להשתמש בכוח חיובי של הטבע, בתכונת ההשפעה, בתכונת החיבור, נגד התכונה האגואיסטית שלנו של הפרדה, ניכור וריחוק. זוהי חכמה אודות האיזון של שני כוחות מנוגדים בחברה האנושית: חיובי ושלילי. בכך שמאזנים אותם, אנחנו הופכים את המשפחה, את החברה, את הסביבה למשהו טוב, חיובי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 03.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest