דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לבנות את בית המקדש

כיצד לבנות את בית המקדש

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

ספר הזוהר, פרשת "משפטים", אות רס"ד: "…אלא כל מעשיו של הקב"ה אינם כמעשה בני אדם. בני אדם, כשבונים ביהמ"ק למטה, מתחילה עושים חומות העיר, ולבסוף ביהמ"ק. חומות העיר מתחילה, כדי להגן עליהם, ואח"כ בניין הבית. הקב"ה בונה ביהמ"ק בתחילה, ולבסוף, כאשר הוריד אותו מן השמיים ומושיבו על מקומו, אז יבנה חומות ירושלים".

שאלה: מה ההבדל בין הקמת חומות ובניית בית המקדש, בעבודה הרוחנית?

תשובתי: העבודה שלנו מסתכמת בכך, שבתוך הרצון לקבל הגדול שהתגלה לנו אנחנו קובעים תחום כלשהו, שבו אנחנו יכולים להתמזג רק עם המחשבות והרצונות שבכוונה על מנת להשפיע, ולתאם אותם עם הזולת, עם החברים, עם הקבוצה, עם הבורא. ובכל החלק שנשאר מהרצון שלנו איננו מסוגלים להשתמש בכוונה על מנת להשפיע.

ולכן הרצון שלנו מתחלק להמון חלקים, כולל "לב האבן". לכן אנחנו קודם כל בונים את כל הגבולות, המסכים, ולאחר מכן, כשאנחנו כבר רואים כיצד לפעול בצורה נכונה, בעזרת המסכים, אנחנו מתחילים בזיווג ובונים את הפרצוף.

בניית החלק הפנימי של הפרצוף, מהפה ועד הטבור, נקראת הקמת בית המקדש. ראש הפרצוף מנוצל לתכנון, שזה נקרא "עבודת בצלאל". וסוף הפרצוף בינתיים אינו מופעל בצורה נכונה. אך בעיקרון, בית המקדש נבנה גם בעזרת חלקי הפרצוף שמשמשים כגבולות, כי אנחנו יכולים לבנות משהו רק מתוך דבר והיפוכו. טוב ורע, אור וחושך – רק בזכות ההשוואה של הניגודים וההפכים אנחנו יוצרים גבולות כלשהם ומקימים את המבנה.

ואילו הבורא מממש את הבנייה באופן אחר, לא בזכות ההגבלות והחישובים, כמה נמצא וכמה חסר. להיפך, האור העליון בונה בתוך הרצון את הקדושה/ההשפעה/בית המקדש בפני עצמם, וחלק הרצון שנותר, שאליו האור העליון אינו חודר, נקרא "חומות ירושלים", שמוקמות לאחר מכן, בפעולה המסיימת.

זה ההבדל בין בניית בית המקדש ממטה למעלה או הקמתו ממעלה למטה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 05.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תפקיד את הרצון ותקבל את האור
המשכן הוא המקום לחיים הרוחניים שלנו
עבודת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest