דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לבטוח ברמאי גדול?

כיצד לבטוח ברמאי גדול?

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף י"ד:

"פירשתי פעם את מליצת חז"ל: "מי שתורתו אומנותו". אשר בעסק תורתו, ניכר שיעור אמונתו: כי "אומנתו" אותיות "אמונתו". בדומה לאדם, שמאמין לחבירו, ומלוה לו כסף. אפשר, שיאמין לו, על לירה אחת. ואם ידרוש ממנו שתי לירות, יסרב להלוות לו. ואפשר, שיאמין לו, עד מאה לירות, אבל לא יותר מזה… ואפשר גם כן, שיאמין לו, על כל רכושו, בלי שום צל של פחד. ואמונה זו האחרונה, נחשבת לאמונה שלימה. אבל באפנים הקודמים, נבחנת לאמונה בלתי שלמה, אלא שהיא אמונה חלקית, אם פחות אם יותר."

שאלה: אם אני כבר בוטח במישהו ונותן לו את כל הרכוש שלי, אז זה צריך להיות אדם שמוכר לי היטב, אמין ושאני סומך עליו. ואילו כאן להיפך, מדובר על הבורא, על מי שנסתר ממני לגמרי. איך אני יכול לבטוח בו?

תשובתי: יתרה מכך, הדוגמה הזאת מדברת על אדם שבעיניו הבורא הוא הרמאי הכי גדול. אחרת לא היו שום בעיות.

שאלה: מהיכן האדם מקבל כוחות להתעלות מעל לשׂכל שלו, כאשר הבורא מצטייר לו כרמאי גדול?

תשובתי: רק מהמאור המחזיר למוטב. כי אין לנו שום דבר חוץ מנקודת האבחנה העצמית, שגם כן נבראה על ידי האור. אנחנו עדיין לא מבינים שאין לנו כלום. כל האבחנות שלנו הן גשמיות, ולא ניתן לברר על ידן שום דבר רוחני.

אז מה נשאר לי? "נקודה שבלב", נטייה קטנה להתעלות מעל לאגו, וכמו כן חברה חיצונית, איזו תמונה חיצונית של קבוצה, שמשקפת את דמותו של הבורא ושאיתה אני צריך לשתף פעולה כמו עם הבורא. וזה כל מה שיש לי – "נקודה שבלב" וחברה.

ועוד, איזה כוח עליון שאליו אני יכול לפנות, אם אני משתדל להתכלל בחברים. על ידי זה שמבטל את עצמי, אני רוצה שכוח ההשפעה ששורה בהם ישרה גם בי. אבל לא מפני שאני רוצה להינצל מהמכות והבעיות. לא. משום שדווקא על ידי המכות האלה יש לי מה לתת לחברים. אפילו שאני סובל, אבל אני יכול להוסיף, לתת להם את המסירות שלי.

שאלה: איך אפשר לשמור לא לבטל בתוכי את ההתנגדות הפנימית לרצון של העליון?

תשובתי: את זה כבר אי אפשר להעביר בצורה של עצות. האור מכוון אותך, "ההדרכה" שלו מכוונת אותך להתפתחות הפנימית. בדרך האדם מתחיל לראות, להרגיש, כיצד בנויה המערכת, כיצד מתקשרים החלקים שלה. הוא מגלה את זה מבפנים…

מתוך שיעור על מאמר של רב"ש, "מהו, רועה העם הוא כל העם, בעבודה", 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להסתכל בסוף המעשה
לחדור לעולמו של הבורא
המפתח לקשר עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest