דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לבדוק שהבורא טוב ומטיב?

כיצד לבדוק שהבורא טוב ומטיב?

"הנה ידוע מפי ספרים ומפי סופרים, שהבורא ית' הוא טוב ומטיב, היינו שהשגחתו ית' מתגלה להתחתונים בבחינת טוב ומטיב. וכך אנו מחויבים להאמין." (בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר ל"ד "יתרון ארץ בכל הוא")

אנחנו לא מרגישים כך, אבל כדי להתקדם עלינו לקבל זאת כתנאי נתון.

"לכן, בזמן שהאדם מסתכל בדרכי הנהגת העולם, ומתחיל להסתכל על עצמו או אצל אחרים, איך שמצד השגחה הם סובלים יסורים ולא תענוגים, כראוי לשמו ית', שהוא טוב ומטיב, קשה לו במצב הזה לומר, שההשגחה עליונה מתנהג בבחינת טוב ומטיב, ומשפיע להם כל טוב."

שאלה: כיצד אפשר להרגיש זאת?

תשובתי: לא לקלל שום דבר בעולם וגם לא את הבורא בגלל הרע שאתה רואה, אלא לקבוע מדוע אתה רואה אותו, ואז יתברר לך שבמידת הקלקול שלך כך זה מתרחש. זה הפרדוקס.

כאשר אני רואה בני אדם שמתייחסים אליי או זה לזה בצורה לא יפה, עליי לומר שזה מפני שאני לא מתוקן. בעיקרון, עליי לראות לפניי תמונה אידיאלית לחלוטין, שמורכבת רק מתכונות של טוּב, אהבה וקשר הדדי.

כיצד דבר כזה יכול להיות? מסבירים לי: מפני שיש לך תכונות מנוגדות, הפוכות. קח את תכונותיך והפוך אותן, ותקבל מהעולם הנורא שלנו גן עדן.

שאלה: האם לא מפריע לך שעל האדם להאמין שהבורא הוא טוב ומיטיב?

תשובתי: "להאמין" זה לא שאני עוצם עיניים ומאמין שכך הדבר, ולא שאני סבור שהעולם הזה אידיאלי לחלוטין ורק אני רואה אותו כך מקולקל. עליי לקבל שהבורא הוא טוב ומיטיב כתנאי לעבודה שלי, לצורך התיקון, כדי שאשיג בעליל את המצב הזה.

שאלה: כלומר, יש את התנאי הזה ויש ספקות, וכל זה חי בתוכי?

תשובתי: כן. באופן כזה אנחנו מתקדמים.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest