דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כיצד לא אממש את הרצון?

כיצד לא אממש את הרצון?

laitman_2009-02-17_1673_70.jpg

שאלה: מה הכוונה "לא לממש את הרצון"?

תשובתי: לא לממש את הרצון משמעו שאני פשוט עוצר את עצמי. נניח שהרופאים אסרו עליי לאכול מתוק, אז אני מגביל את עצמי למרות שאני מאוד רוצה לאכול מתוק. ברוחניות "לא לממש את הרצון", מסמל שאני מוצא בתוכי כוחות שעולים בערכם מעל הרצון הזה, הם יותר חשובים עבורי. כלומר, אפילו שהרופאים פתאום ירשו לי לאכול מתוק, אני לא אעשה את זה. זה לא אומר שאינני רוצה, אני פשוט לא אממש את הרצון הזה.

קשה להסביר זאת, מאחר ובעולם הגשמי אין לנו חישובים כאלה, כל החישובים הולכים במישור אחד, איזו הנאה חשובה יותר. וברוחניות החישוב נעשה בשני מימדים – אני והבורא, מי חשוב יותר? מעל כל רצון אני חייב לרכוש את חשיבות הבורא, שבגללה אינני מממש את הרצון.

כיצד אני אבצע זאת? אני אדרוש את גילוי הבורא, אני אבקש ממנו כוחות כדי לא לממש את הרצון. ואז באור של הבורא הנגלה אליי אני אוכל להחזיק עצמי מעל לרצון. הרצון ישנו, ואילו אני מתעלה מעליו ואיני רוצה לממשו.

אבל אם אור הבורא יפסק, אני מיד אפול שוב לרצון שלי וארצה לנצלו ללא שום מעצורים. זה נקרא, שבא אליי המאור המחזיר למוטב, הוא כמו מגנט מחזיק אותי באוויר. אני נמצא ברוחניות תודות למאור המחזיר למוטב. הוא מאיר לי, מושך אותי, ואז הרצון שלי ליהנות נכנע ואני מסוגל להיות למעלה ממנו.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 18.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הרצון הגדול שקובע את החיים
בוא אל פרעה – יחד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest