דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד חכמת הקבלה הופכת את האדם לחופשי

כיצד חכמת הקבלה הופכת את האדם לחופשי

שאלה: כיצד חכמת הקבלה הופכת את האדם להיות חופשי?

תשובתי: חכמת הקבלה מגלה לאדם את מידת חוסר החופש שלו ומסבירה באלו מסגרות קיים החופש. בעולם הזה החופש מהאגו, מהטבע הדומם, הצומח, החי והאנושי שלנו, אפשרי רק באמצעות השיטה של חכמת הקבלה. היא מעוררת ומזמינה את הכוח העליון שיכול להעלות אותנו מעל האגו הבהמי שלנו.

למעשה אנחנו חלשים מאוד ולכן לא מסוגלים לצאת מהאגו שלנו. האדם אינו יכול להוציא את עצמו מה"ביצה", אבל כאשר אנחנו משפיעים על עצמנו בעזרת האור העליון, דרך דרגה עליונה, אז האור מוציא אותנו מהדָרגה הגשמית.

מה שנקרא בשפת הקבלה "אח"פ דעליון" יורד לתוכנו, ל"גלגלתא ועיניים דתחתון", ומתחיל להעלות אותנו, כך אנחנו יוצאים מתוך המסגרות של הטבע שלנו לדרגה העליונה.

גם בהימצאנו בדרגה העליונה, אנחנו לא חופשיים, במובן שאנחנו לא יכולים לעשות כל מה שנרצה. כלומר לא קיים מושג של חופש מוחלט. החופש ישנו רק אצל הבורא ואילו לנברא, אין חופש.

הנברא יכול להימצא במצב של חופש מהטבע האגואיסטי ההתחלתי שלו ועם זאת להשתדל להשיג הידמוּת לבורא, כלומר, משיכה גדולה יותר ויותר לאלטרואיזם, להשפעה ולאהבה. במצב זה האדם מרגיש את עצמו מסופק לחלוטין, מלא, אין לו צרכים נוספים, הוא מרגיש חופש בלתי מוגבל. פרט לכך, מופיע אצלו רגש של אחריות, הוא חייב להשפיע, לעזור, למלא אחרים. את המצב הזה של חוסר חופש מוחלט, הוא מרגיש כחופש מוחלט, מפני שכל פעם הוא ממומש למעלה מהאגו שלו, למעלה מכל מיני הרגשות "פגומות".

מתוך שיעור וירטואלי, 2.07.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest