דף הבית / המשבר ופתרונו / כיצד החלה תרבות הצריכה?

כיצד החלה תרבות הצריכה?

ידיעה: האמריקאים לא היו תמיד קונים כפייתיים כפי שהם היום. פעם הם היו קונים רק את הדברים ההכרחיים להם. הכול החל להשתנות בתקופת השפע לאחר מלחמת העולם הראשונה. מה יקרה אם האנשים, לאחר שרכשו את כל הדרוש להם, פשוט יפסיקו יותר לקנות? צצה בעיית ייצור היתר, אשר אותה החלו לפתור התאגידים הגדולים באמצעות אסטרטגיות פסיכולוגיות מניפולטיביות.

אנחנו חייבים לגרום לאנשים לרצות דברים חדשים, עוד לפני שפג תוקפם של הישנים. אמריקה זקוקה ליצירת מנטליות חדשה. רצונות האנשים צריכים להיות מעל הצרכים האמיתיים שלהם. צריך לגרום לאנשים לקנות דברים שהם בכלל לא צריכים, על ידי קישור של מוצרי הייצור ההמוני לרצונות הבלתי מודעים שלהם.

נציג את המוצרים לגברים כסמל למיניות הגברית, נהפוך את הסיגריה לסמל של עצמאות נשית, בפרסומות נשתמש בדעתם הסמכותית של מפורסמים, נחזור על אותן הסיסמאות אינספור פעמים כדי לגרום לאנשים לקנות מוצר זה או אחר. חייבים להטביע במוחם של האנשים את הרעיון שהם פשוט חייבים לקנות מניות.

בשנת 1927, הדמוקרטיה האמריקאית קיבלה לחלוטין את צורתה החדשה – אידיאולוגיית הצריכה. כעת האמריקאים הם לא אזרחי מדינתם, אלא צרכניה. עידוד האינטרס הצרכני הפך למדיניות הרשמית.

הערה: אבל הזמן מפתח את רצונות האדם והוא לא מסתפק יותר בקניות. יש רצון, אך אין מילוי, כי הרצונות הפכו להיות וירטואליים, מופנים למשמעות החיים, להרגשת האושר. יתרה מכך, הגיעה ההבנה, כי מילוי על ידי החומר הורג את הרצון עצמו, ולכן הרגשת התענוג, הרגשת האושר, נעלמת. הרי התענוג מורגש רק בעת המגע בין הרצון למילוי, ואז המילוי מצמצם את הרגשת האושר.

מה שקורה, שהאושר הוא בלתי מושג אם ממלאים את הרצון, אבל איך אפשר למלא אותו ושהוא לא יתמלא, להישאר כל הזמן במעגל של רצון ומילוי?

בשביל זה קיים מדע שלם של קבלה, שיטת הקבלה (מהמילה "לקבל"), אשר מלמדת אותנו כיצד להשיג את האושר – האין סופי והנצחי! זה אפשרי רק אם נתיר את הקשר בין הרצון למילוי, אם אני אוהב מישהו, אז במילוי שלו אני נהנה. לכן, רק האהבה (לאדם, ולא לגופו) היא האמצעי להשגת האושר.

(ראו: שיחה על כלכלת האושר מיום 01.03.2013).

ידיעות קודמות בנושא:
מעידן של צריכה לעידן של מודעות
אשליית הצריכה
קניות עם תועלת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest