דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כיצד האדם מתמקח עם היקום?

כיצד האדם מתמקח עם היקום?

מחקר: הנטייה לעשות מעשים טובים מתחזקת כאשר אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים בידיהם של הכוחות העליונים. אנחנו עושים משהו טוב לזולת ומצפים שאנחנו נקבל את אותו הדבר בתמורה. כך מתנהגים גם בעלי החיים.

אבל באדם יש משהו לא הגיוני ולא מודע, כאשר הוא מנסה להתמקח עם היקום באותה הצורה. אנחנו מבטיחים להתנהג יפה, אם מישהו קרוב אלינו יתאושש ממחלה קשה. זה מזכיר נדרים שמאמינים נותנים לאלים, כך שבמקרים כאלה אפילו לאתיאיסטים המושבעים ניתן לקרוא דתיים.

התייחסותי: כאשר האדם מודע למגבלות של הידע, הכוח, והיכולות שלו, הוא בעל כורחו הופך להיות "מאמין", הרי הוא נמצא בחוסר וודאות, תחת שליטתם של הכוחות הלא ידועים והגורל. במקרה זה, הוא מוכן להקריב קורבנות – לתת צדקה, עזרה הדדית, פעולות אלטרואיסטית, ומקווה לתגמול מהכוחות העליונים, ומתנאים לא ידועים. הצורה הזאת למשוך את האדם לפעולות ההשפעה נקראת "דרך ייסורים".

כך הטבע היום מראה לנו בהדרגה את חוסר האונים שלנו מול המשבר המקיף, בהדרגה מגיעה ההרגשה של חוסר וודאות וחוסר אונים מוחלט, ואנחנו מוצאים את עצמינו בידיהם של הכוחות העליונים. נעלמו התקוות לשליטים חכמים, כולם מבולבלים. וככל שהאיום הולך וגובר, אנחנו מוכנים למסור את עצמינו לידי הכוחות העליונים. לכן, אנחנו נמצאים בפני ההתחזקות של הזרמים הדתיים. מצד שני, באותו הזמן אנחנו נוכל לשמוע על הפתרון היחיד – החיבור, משום שהתנאי הזה, כרצוי מצד הטבע, מתגלה בצורה יותר ויותר ברורה.

ידיעות קודמות בנושא:
מעשים טובים לתועלת עצמי
עבודת אלילים
אתאיזם, דת וקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest