דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כזה אדם בלתי צפוי

כזה אדם בלתי צפוי

בימינו, אנחנו מתחילים יותר ויותר להבין, שכל הבריאה זו מערכת אחת, שאין בה שום דבר מקרי. הכול מתרחש בהתאם לתוכנית הכללית שאינה ידועה לנו. אנחנו לא יודעים מי המציא אותה ומי מנהל אותה. אבל לפחות ברור לנו, שהכול מציית לאיזו תוכנית עליונה.

ולכן, לפי תופעה שהתרחשה במקום אחד, אפשר לחזות תופעות שיתרחשו במקום אחר ובעוד מקומות. בסופו של דבר, אנחנו מתחילים לבחון את כל המערכת כאחד שלם.

מתוך זה נובעת השאלה, למה בדרגת דומם אנחנו נוחלים כאלה הצלחות גדולות, אבל יחד עם זה לא יכולים לצְפוֹת שום דבר כאשר מדובר על דרגת האדם? אנחנו מסוגלים לשגר חללית לכוכב לכת אחר, שתנחת שם, תצלם צילומים ותשלח אותם אלינו, או לשלוח אותה לכוכבים רחוקים.

כלומר אנחנו יודעים לחשב את התנועה שלה ביחס אליהם, וזה מעיד על כך, שחוקי הטבע ידועים לנו, לפחות בעומק כזה, ברמה הפיזית.

ובאמת, החוקים האלה של קשר הדדי קיימים, כי לא במקרה הכול מסתובב ביקום. אבל זה רק בדרגת הדומם, ואילו בדרגות הצומח והחי של הטבע, שנמצאים על פני כדור הארץ, כבר מופיעים אצלנו קשיים. כל עוד אנחנו לא יוצאים מדרגת הדומם, אז עוד יכולים לחזות את התוצאות, את השפעת הטבע הדומם על הצמחים ובעלי החיים, והשפעתם של בעלי החיים על הטבע הצומח והדומם.

אבל עם האדם הכול הרבה יותר מסובך. לא מובן כיצד הוא נכלל במערכת הכללית. כל עוד אנחנו חוקרים רק את הצמחים, אז עוד יכולים לחזות לפי עונות השנה והאקלים מה יקרה איתם במשך שנה, שנתיים, חמש שנים, או יכול להיות אפילו חמישים שנה. את החיים של עולם החי גם כן אפשר איך שהוא לחזות.

אבל ברגע שמדובר באדם, אנחנו לא יכולים לומר מה יהיה איתו מחר. ככל שאובייקט המחקר מפותח יותר: דומם, צומח, חי, מדבר, כך יותר משפיעים עליו כאלה כוחות וסיבות בלתי צפויים, שאנחנו לא מסוגלים לתת תחזית להמשך גורלו.

כי הדבר החשוב ביותר עבורנו, זה לגלות את העתיד. ברגע הנוכחי אנחנו עוד איך שהוא קיימים. אבל מעניין מה יקרה ברגע הבא או בעוד אלף שנים קדימה.

אנחנו עוד מבינים איך שהוא את הקשר בין הטבע הדומם והצומח: השפעת אור השמש על גדילת הצמח ועל הקמילה שלו. ואפילו כאן מתרחשות הפתעות ואנחנו פתאום נתקלים בתופעות לא מובנות: פתאום נעלמים איזה שהם זנים של צמחים מסיבות לא ידועות לנו.

אבל אנחנו לא מבינים לחלוטין את השפעתו של האדם על כל מערכת הטבע. והדבר העיקרי הוא, שכל אדם הוא אינדיבידואלי, זוהי אישיות מיוחדת. דבר כזה לא קיים אצל הצמחים, שם כל השדה נובל יחד. וזה מפני שאנחנו לא נותנים תשומת לב לצמח אחד, אלא בוחנים את כל השדה יחד. הם באמת כולם מקושרים בצורה כזאת זה עם זה.

בעוד שלכל אדם יש גורל אישי, ייחודי משלו, שנבדל מהאחרים. רואים זאת אפילו לפי התינוקות שרק נולדו, עד כמה הם שונים: לאחד יש בריאות מצוינת, לשני שׂכל מצוין. כל אחד הוא אינדיבידואלי.

בעוד שעל בעלי החיים אי אפשר לומר את זה. מעניין, שאפילו הגופים הפיזיים של בני האדם, השייכים לדרגת חי, נבדלים מאוד זה מזה. דרגת אדם מקרינה עליהם ומקנה להם אינדיבידואליות מיוחדת, כך שכל גוף מקבל את התכונות הפסיכולוגיות והפיזיולוגיות הייחודיות משלו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 489, 01.01.2015

ידיעות קודמות בנושא:
כל כוכבי הלכת שומרים על החיים על פני כדור הארץ
האם אפשר ללמוד לראות את העתיד? 
תפיסת המציאות: מימי קדם ועד ימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest