דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כולנו רוצים להפוך אגדה למציאות

כולנו רוצים להפוך אגדה למציאות

שאלה: הסיסמה של הכנס הקרוב היא: "אנחנו עושים את זה אמיתי". אך מה בעצם אנחנו עושים כדי שזה יהפוך למציאות?

תשובתי: "אנחנו עושים את זה אמיתי". במילים אחרות, אנחנו מגלים את המציאות האמיתית, ולא את המציאות שמצטיירת לנו דרך נקודת המבט האגואיסטית, דרך הרצון לקבל.

הרי אנחנו כוללים בתוכנו שני כוחות: רצון לקבל ורצון להשפיע. אם אנחנו נמצאים תחת שליטת הרצון לקבל, והרצון להשפיע רק מוסיף לנו קצת כוח חיות, אז כל מה שאנחנו מרגישים נקרא העולם הזה. אם נגיע למצב שבו הרצון להשפיע קובע הכול, זה ייקרא העולם הרוחני העליון.

לכן, קיימים בעולם שני כוחות, ואתה הוא זה שקובע מה אתה רוצה להרגיש, באיזה עולם, באיזו מציאות אתה רוצה להיות. אם הרצון לקבל שלך שולט על הרצון להשפיע, אתה מרגיש את העולם הזה. הרצון לקבל מוגבל בכמות התענוגים שהוא יכול לספוג לתוכו, ולכן גם החיים שלנו מוגבלים. אך אם אתה רוצה להרגיש את עצמך ברצון להשפיע, אז אתה מרגיש את ההשפעה, ואלה הם כבר חיים נצחיים של התפתחות בלתי מוגבלת.

השהייה שלנו בתוך הרצון לקבל היא מציאותית, היא קיימת ואנחנו נמצאים בתוכו, אולם הוא רחוק מהחיים, מפני שאנחנו רק מדמיינים שהוא באמת קיים. וכל המציאות של הרצון לקבל, החומר שלו עצמו, נובע מהרצון להשפיע שקיים בתוכו. לכן הוא אינו מציאותי, אלא דומה לצעצוע מתנפח של ילדים. נוצר הרושם שהוא חי, אך האוויר שממלא אותו, כל כוח החיות שלו, נובע למעשה מהרצון להשפיע. לכן העולם שלנו נקרא "העולם המדומה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 18.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מצאתי! היא בכל זאת קיימת!
להרגיש את המציאות העליונה
להימלט משליטת השקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest