דף הבית / קבלה ומדע / טבע / כולנו נשמה אחת – חלק ב' – הטבע כגוף אחד

כולנו נשמה אחת – חלק ב' – הטבע כגוף אחד

ההתפתחות נקבעת על ידי שני גורמים: מצד אחד, מופיעים יותר ויותר פריטים פרטיים. ומצד שני, הם כולם מקושרים ביניהם, החיבור שלהם הופך ליותר ויותר מורכב, תלוי הדדית.

אותו הדבר מתרחש בחברה האנושית. ככל שאנחנו מתפתחים הלאה במשך ההיסטוריה, כך אנחנו יותר מתחברים. במקום משפחה אחת, מופיעות כמה משפחות שמאוחדות לכפר אחד. אחר כך כמה כפרים מתמזגים והופכים לעיר, וכמה ערים מתאחדות למדינה אחת. בזמנינו המדינות מתאחדות והופכות לעולם אחד גלובלי, ללא קשר לרצון שלנו, הגבולות בין המדינות נמחקים, נפתחים ואנשים נעים בחופשיות בעולם. אף אחד לא רוצה לשבת במקום, הוא מרגיש צורך לגלות את כל העולם, היום אין אדם שלא טס לחו"ל. חוץ מזה, כלי התקשורת מספקים לנו מידע מכל קצוות תבל. היה נדמה, שזה לא אמור להדאיג אותי מה מתרחש בקצה השני של העולם, בדרום אמריקה או באפריקה, אבל אני מרגיש את התלות שלי בהכול, זה מצביע על ההתקדמות שלנו. והתקדמות עוד יותר גדולה מורגשת בקשר הפנימי שלנו, ולא סתם בקשר פיזי של העולם שלנו. אנחנו מתחילים לגלות שאנחנו תלויים נפשית זה בזה: המחשבות שלנו משוטטות בכל העולם. אני בעצמי לא מבין, למה פתאום מופיעות בראשי מחשבות כאלו, הרי מקודם לא חשבתי בצורה כזאת.

היום אני בן 70 ואני רואה שלפני 50-40 שנים, חשבתי אחרת לחלוטין. למה זה קרה, סתם בגלל הגיל? לא, זה משום שכל הזמן חייתי בסביבה שהשתנתה ושינתה אותי יחד איתה. כלומר, כולנו תלויים ומקושרים יחד כמו גוף אחד. האנושות דומה לאדם אחד, שכל איבריו מקושרים זה עם זה. ולא רק בני אדם, אלא בכלל כל חלקי הטבע מחוברים יחד. כל הטבע הדומם, הצומח והחי תלויים באדם, והאדם תלוי בהם. כל זה שייך לסימביוזה (חיי שיתוף) אחת, שנקראת כדור הארץוכדור הארץ תלוי בכל שאר היקום, החיים על פני האדמה נקבעים על ידי המצבים של השמש והירח. אם על פני השמש מתרחשות התפרצויות געשיות של אש, אז הן מכניסות הפרעות במערכות האלקטרוניות על פני כל כדור הארץ. אנשים שיש להם בעיות לב או כליות, מיד מרגשים את ההשפעה הזאת. הירח משפיע על מצבו הפנימי של האדם, דבר שמאשרים רופאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים. כלומר אנחנו לגמרי מקושרים עם הטבע, שמהווה גוף אחד.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 18.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest