דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח לשמירת הברית

כוח לשמירת הברית

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 6

שאלה: מה זה "ברית" בעבודה הרוחנית? במה הברית צריכה להתבטא, בכיוון של אילו מאמצים?

תשובתי: כריתת ברית, זה חיבור והסכמה בינינו שאנחנו כל הזמן נתמוך באיחוד שהושג ונשקיע מאמצים משותפים כדי לא להפר את הברית.

איפה ניקח כוחות לתמוך בו?! רק מלמעלה, אין יותר מאיפה וממי לקחת.

אתה יכול לשמוע שירי קבלה ולקרוא ספרי קבלה, זה לא יעזור לך. הבורא בכל מקרה יכביד את ליבך עד לכזאת מידה, שלא יעזרו לך לא השיעורים ולא הכנסים ולא האסיפות, שום דבר, חוץ מפנייה דרך כל זה לבורא.

כי "הכבדת הלב" נעשית על ידי תוספת האגו, ואתה צריך עכשיו להאיר את האגו הזה, להכניס לתוכו אור. אז הוא יהפוך להיות המדרגה הבאה שלך.

האור לא נמצא לא בך ולא בסובבים אותך. אתה תוכל למשוך אותו אליך רק דרך הסביבה ובאופן כזה לעלות. בשביל זה ניתנת "הכבדת הלב". זהו תנאי לעלייה.

החל מרגע זה והלאה, חייבים לקחת את זה כחוק: "קו שמאל", זו כבדות מתמדת שיורדת על ההרגשה, על הלב, על הרגישות, על הזיכרון, על כל מיני נסיבות זרות, שמתחילות להתרוצץ מול העיניים, לפרוץ לתוכך.

חייבים כל הזמן לבקר את עצמנו, כי זה הבורא מסדר לך את הכול כדי שאתה תבקש ממנו כוח להתעלות מעל מה שהוא מסדר, כמו שנאמר: "בוא אל פרעה, כי הכבדתי את לבו". אם לפנינו מופיעה בעיה, אז זה "פרעה" (האגו המשותף שלנו), וכדי להיאבק עימו, אנחנו זקוקים לבורא.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס בנובוסיבירסק, 09.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אתם ניצבים היום כולכם
כשנהיה צפוף תחת קורת הגג הישנה
ברית נצחית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest