כוח התיקון להמונים

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 1

במידה, שבאנושות מתגלה יותר ויותר משיכה לגילוי מהות החיים, ליציאה מהמצב הבהמי לדרגת "אדם", אז יותר ויותר אנשים יבואו אלינו ולהתחבר לגילוי הכוח העליון דרך השגה עצמית.

אבל ישנם לא מעט כאלה שעדיין לא הרגישו בתוכם את ה"נקודה שבלב", את המשיכה להשגת משמעות החיים, מהות ומטרת הקיום. ואנחנו חייבים לעזור להם, מפני שהם מהווים את התכונות הפנימיות שלנו, החלקים השבורים שלנו, כפי שזה נובע משיטת השגת המציאות.

לכן, אנחנו צריכים להפיץ להם את אותה השיטה, רק בצורה שנוחה להם. לא צריך לספר להם על חכמת הקבלה, על "עולמות", "פרצופים", "ספירות" וכדומה, אלא רק את מה שהם רוצים לשמוע.

בנו אישית מדברים הרצונות של השגת משמעות ומטרת החיים, הגילוי של הכוח העליון של ההנהגה, כדי שיחד איתה נפתח את עצמנו ונעלה מעל לרמת הקיום הגשמי, מעל לרמת החיים והמוות. אבל מה אנחנו צריכים לומר להם?

העולם שרוי במשבר שהולך ומחמיר, כדי שבאנושות תופיע אותה השאלה כמו אצלנו, על משמעות החיים, רק שעדיין בדרגה הגשמית. בהתאם לזה, אנחנו יכולים לבוא אליהם ולהסביר, שהכול מתרחש בגלל חוסר של כוח אלטרואיסטי ביחסים בינינו. אם אנחנו רוצים לתקן את המצב הגשמי הנוכחי שלנו, אנחנו צריכים להכניס את כוח הקשר האלטרואיסטי לתוך החברה.

לכן השיטה הקבלית, שמובאת בשפה פשוטה, ללא אזכור של מונחים מיוחדים ובנויה רק על מידע של איזון של הכוחות החיובי והשלילי ברמה הגשמית, הופכת לשיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים. למעשה, אנחנו מדברים על אותו הדבר, רק ברמה של אנשים פשוטים, שבינתיים אין בהם נחיצות בהתפתחות רוחנית, בגילוי של הכוח העליון, אלא ישנו רק רצון להרגיש את עצמם נוח יותר בחיים.

הסיבה היא אותה הסיבה, חוסר איזון בין הכוחות שמנהלים אותנו, אבל למען עצמנו אנחנו עובדים עם הכוח העליון, בכך שמושכים אותו אלינו, ואילו להם אנחנו אומרים על נחיצות החיבור. בגילוי החיבור בתוך המעגל שאותו אתם יוצרים בעצמכם, אתם מתחילים להרגיש כוחות חדשים, אפשרויות חדשות.

אנחנו בעצמנו יכולים לגלות בתוכנו את הכוח העליון, להשתוקק אליו, והם, על ידי זה שמשתדלים להתחבר במעגל, יוזנו על ידו מאיתנו.

rus_o_rav_2013-11-01_lesson_congress_n1_pic31

אם הם בעצמם ייצרו כאלה מעגלים, לא ייצא להם שום דבר חוץ מחובבנות. לכן אנחנו צריכים להיות אחראיים על עצמנו ועליהם. כי אנחנו צריכים למשוך את הכוח העליון לא רק למען עצמנו, אלא למענם, ולכן נקבל פי שניים, עבורנו ועבורם. כך אנחנו נתחיל לצאת למעגלים יותר חיצוניים, עד שכל האנושות תיכלל בזה.

וזה ההבדל בין חכמת הקבלה ושיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים.

כלומר, המימוש של שתי השיטות הוא זהה. רק שאנחנו משתמשים בשיטה שלנו בצורה הכרתית, מטרתית, בזה שלומדים את חכמת הקבלה. אנחנו מבינים באיזו צורה טוב יותר למשוך לעצמנו את הכוח העליון כדי שהוא יתגלה בנו, וההמונים עושים זאת בצורה לא הכרתית, דרכנו, ובאופן כזה הם בכל זאת יקבלו את הכוח המתקן.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בבולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קשר עם האור
נקודת המפנה של ההתפתחות
השינוי בין שני העולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest