דף הבית / חכמת הקבלה / כוחה של מילה טובה (חיים חדשים – 577)

כוחה של מילה טובה (חיים חדשים – 577)

כולנו יודעים שלמילים יש כוח, לכן כדאי לנקוט בקו מאוזן, קו אמצעי, בין מילים ביקורתיות למילים טובות. (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "כוחה של מילה טובה".

לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

להורדת התוכנית: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

תקציר השיחה:

כולנו יודעים שלמילים יש כוח, לכן כדאי לנקוט בקו מאוזן, קו אמצעי, בין מילים ביקורתיות למילים טובות.

תרגיל המחמאות: אדם שמחמיאים לו מרגיש סיפוק אדיר, ממלאים לו ישר את הנשמה. הוא מרגיש כמו תינוק שאימו מרימה אותו על ידיה, וכך הוא פותח את כל קווי התקשורת שלו.

כשאדם מתאמץ להחמיא לאחר, גם באופן מלאכותי, זה בונה בו הערכה אמיתית אליו. וגם האדם שמחמיאים לו, אפילו באופן לא אמיתי ומלאכותי, מתפעל מאד מהמחמאות.

כיום כל התרבות שלנו מלאה במילים רעות, כולם לועגים זה לזה, מביישים, תופעת השיימינג ברשת עולה וגואה. כדי לשנות זאת, דרושה מהפכה תפיסתית. עלינו ללמוד לאן העולם שלנו צריך להתקדם.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שנוצרנו עם טבע אגואיסטי ורע, כדי שבעצמנו נפתח בתוכנו טבע טוב ואוהב. אם אנחנו רוצים חיים טובים, עלינו לפתח קשרים ויחסים טובים בינינו. צריך לעצור ולומר: די!

בפיתוח יחס טוב לאחרים יש שלוש רמות: מחשבה, דיבור ומעשה. אם אינך חושב טוב עליי, ותתחיל לומר לי מילים טובות או להיטיב לי, ישתנה יחסך כלפיי.

תרגיל לעבודה, לבית או לכל מקום אחר: לוקחים מישהו וכולם מחמיאים לו. הוא ישתפר! אפילו אם אתה שונא מישהו ותתחיל לדבר אליו יפה או להיטיב לו, יחסך אליו ישתנה. וגם האדם האחר, כתוצאה משיפור היחס שלך אליו, באמת ישתנה לטובה.

יותר מכוחן של המילים, ישנו הכוח של המחשבות. מחשבות טובות הם הכוח הכי חזק בעולם. להשתדל לחשוב על אנשים באופן חיובי, שמה שנראה לי רע בהם, זה בגלל האגו שלי. מחשבה כזו תגרום גם לי וגם להם להשתפר, כי כולנו קשורים ברשת פנימית אחת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest