דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי לא לדרוש: "תן"!

כדי לא לדרוש: "תן"!

לדעתי, בכנס בניו ג'רזי אנחנו נשיג חיבור כזה, שאותו אנחנו כבר מסוגלים ליצור. כשכל אחד שוכח מעצמו ומעביר את עצמו לרשות החברה, טובע לחלוטין בתוך הרגשת החיבור הכללית והנשמה האחת המתוקנת, שבה הוא אינו מרגיש את עצמו, אלא מרגיש את הרצון הכללי הזה. ובנוסף לכך, כל אחד רוצה ומשקיע כל מאמץ על מנת שההרגשה שהשגנו תישאר איתנו לנצח, וממנה נתחיל לעלות עוד יותר. הרי רק בזכות סביבה כזאת, על ידי השקעת מאמצים הדדיים ביחס אליה: אני כלפיה, והיא כלפיי – נגלה בפנים את כוח ההשפעה. ואז נרכוש את תכונת הבינה, מבלי לצפות לתגובה ולפיצוי לעצמי. אנחנו נישאר בשמחה בגלל ששולטת בנו תכונת ההשפעה הטהורה. ואת הכוח והתמיכה לכך אני מקבל רק מהסביבה.

את ההזדמנות הזאת עליי לפתח בעצמי, אחרת זה לא ייחשב להישג שלי. ודאי שלאגו שלי היום זה נראה לא רציונלי: מדוע עליי ליצור בעצמי את הסביבה, שתבלבל אותי ותשכנע אותי לערכים שלה, תכריח אותי לפעול בהתאם ועוד לשמוח? האם אני ארוויח מזה משהו? נכון, אני לא אקבל שום דבר לאגו – אך אני אתעלה מעל הטבע שלי. זהו השלב הראשון של התיקון, שנקרא "אמונה מעל הדעת". ולאחר מכן, בזכות האמונה הזאת, אני אמשוך את אור החכמה "בתוך הדעת", בתוך הרצון, לקבל בכוונה על מנת להשפיע. אך קודם כל עליי להתעלות מעל הרצון האגואיסטי שלי.

אך לצערי, אנחנו נעמדים כמו ילדים בעמידה עיקשת, ודורשים שהבורא יתגלה, ובכלל איננו מבינים מיהו הבורא ומה משמעותה של ההתגלות שלו. יש לנו את כל התנאים לגילוי תכונת ההשפעה: בבקשה, תגלה! אך תתגלה דווקא תכונת ההשפעה, ולא מילוי חדש לאגואיזם שלך, המוסווה בצורה מיוחדת וערמומית. והאכזבה שלנו אומרת רק עד כמה הציפיות שלנו אגואיסטיות, ואנחנו אפילו איננו מבינים, שאנחנו דורשים: "תן!"

לכן כל כך נחוץ כוח הערבות ההדדית, שתספק לכל אחד ביטחון, בסיס, נחיצות להתעלות מעל האגואיזם שלנו, השפעה מבלי להביט על עצמנו ולדרוש פיצוי. זוהי התכונה הראשונה של הבינה, שעלינו לרכוש.

הדבר היחיד שאפשר לעשות במצבנו, זה כל הזמן לפנות לתמיכת הסביבה. ולא לדרוש מילוי כלשהו לעצמי – אלא לדרוש רק את התמיכה שמאפשרת להישאר מעל הדרישות האגואיסטיות. השמחה מגיעה כתוצאה מה"מעשים טובים", כתוצאה מהתנועה מעצמך החוצה, מפני שבזכות זה אני הופך להיות דומה לבורא.

מתוך שיעור בנושא ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השמחה היא סימן להשפעה
אני מציע "להתחבר לטוב"!
להתכונן לפגישה הצפויה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest