דף הבית / המשבר ופתרונו / כבולים ברשת קשר

כבולים ברשת קשר

שאלה: איך אפשר לידֵעַ את האדם, שאפילו אם הוא ייצוֹר במסגרות של המשפחה רווחה מקסימלית, תנאים אידיאליים, זה בכל זאת לא יאפשר לו להימצא באיזון, שהמערכת עכשיו הפכה לעגולה, לאינטגרלית?

תשובתי: אנחנו רואים שכך זה מתרחש, רק שעדיין האנשים אינם מבינים מדוע הם אינם יכולים לסדר הכול בצורה כזאת כדי לספק קיום נורמלי במסגרת של העיר, הישוב וכולי. אנו רואים שהקשרים שלנו מאוד נרחבים, ובכלל אינם נשלטים ואינם מנוהלים על ידינו, פשוט מלמעלה יורדת רשת קשר שמתחילה לשלוט עלינו, ואיננו יכולים לעשות דבר. הדבר היחיד שאנחנו יכולים זה להידמות לרשת הזאת, אבל היא אינטגרלית. ולא נשארת לנו ברירה, אלא להפוך מרצוננו להיות דומים לרשת הקשר הזאת.

כמה זמן יידרש לכך? – לפי חכמת הקבלה, לעולם יכולים להידרש עוד כ- 200 ומשהו שנים. אבל אם אנחנו נאיץ את התהליך הזה, אז ודאי שזה יהיה מהר יותר.

בזמן האחרון אני שומע אפילו מאנשים פוליטיים ומכלכלנים, שהמשבר שאותו אנחנו עוברים יימשך עוד עשרות שנים. זו הצהרה מעניינת. בעבר דבר כזה לא היה, בעבר כולם אמרו: "המשבר כבר חלף!".

תראו מה שמתרחש היום. אפילו גברת לָגָרְד, ראש הקרן הבינלאומית, הצהירה, שכדי לצאת מהמשבר יידרשו כמה עשרות שנים!

הצהרות כאלה ממש מהממות. אבל הם כבר מתחילים להבין שחייבים להיות שינויים פנימיים, שכל העולם צריך להשתנות, כל המבנה העולמי. ולא ניתן לעשות זאת ללא ההכרה של ההמונים, ללא איזה שהם תהליכים ממושכים. האנשים בינתיים לא מוכנים לכך משום צד. אסור לך למשוך בשום חוט, עד כדי כך הכול מקושר הדדית אגואיסטית. אינך יכול לעשות דבר, מפני שמייד יתנפלו עליך ו"יאכלו" אותך.

כאן צריכים להתרחש איזה שהם תהליכים טבעיים, שבעצמם מווסתים את זה. לכן, עבור הגברת לגרד אלה תהליכים שיימשכו עשרות שנים, ורבים היום כבר מתחילים להבין ולהצהיר על כך.

אולם אני סבור, מתוך השיטה של החינוך האינטגרלי, שזה יכול להתממש בכל העולם ממש תוך שנים ספורות.

מתוך שיחה מס' 36 על החינוך האינטגרלי, 30.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה רציפה של המערכת?
האויב שלי, ידיד שלי
כשהאינטגרליות חודרת לעצמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest