דף הבית / אהבה / כבוד גדול להימצא בחברת כאלה אנשים גדולים

כבוד גדול להימצא בחברת כאלה אנשים גדולים

שאלה: איך לראות בצורה תמידית את החברים כגדולים ממני?

תשובתי: החבר גדול בשבילי קודם כל בזה שאני תלוי בו! בו תלויה המטרה שאותה אני רוצה להשיג, לכן הוא כל כך חשוב לי. שנית, הוא גדול בזה, שהבורא הוא זה שהביא אותי להימצא במחיצתו, נתן לי אותו כעזרה להשגת המטרה.

שלישית, אני מכבד את ה"חלק אלוקה ממעל" שבו, כי בתוכו נמצא הבורא שמעורר אותו ומוביל אותו למטרה. אז דווקא את זה אני מכבד, את החלק האלוקי ולא את התכונות הבהמיות שלו.

זה יתגלה לנו בהדרגה, מה מהווה בפני עצמו באמת המושג "חבר". כאשר אנחנו נתחיל לראות את האמת, אז נראה איך שהוא נראה.

אני לא מעריך את החבר עצמו, אלא את החלק האלוקה שבו, שמקנה לו משקל גדול מאוד ועושה ממנו גדול הדור. זו לא הגזמה ולא סתם מילים יפות. אין ספק, שרבי יוסי בן קיסמא ראה את התלמידים שלו כגדולי הדור, שנמצאים גדולים ממנו.

כדי לא לראות חסרונות בחבר, אני צריך לעורר בתוכי אהבה. לא מן הסתם כתוב, "על כל פשעים תכסה אהבה". לא נדרש מאיתנו לשקול עד כמה החבר יותר חכם ממך או אתה ממנו. קודם כל – אהבה.

השיעור צריך להתחיל מזה, שכל אחד מאיתנו רואה את עצמו יושב בין אנשים גדולים מאוד. אתה מרגיש את עצמך כתינוק קטן, שבמזל ובמקרה נפל לחברה של מקובלים ענקיים ורועד מהתרגשות מפני גדלותם. זה באמת מורגש כך, ואני לא מגזים.

כזאת צריכה להיות ההרגשה הפנימית, ואילו מבחוץ דווקא אפשר לזלזל, להתחיל במשחק הפוך כזה. כמו שהבורא מסתיר מאיתנו את אהבתו ומראה לנו יחס הפוך, כך גם אנחנו נראה לו יחס חיצוני הפוך. אנחנו נלמד אחר כך את המשחק הזה, כאשר נהפוך להיות חזקים. אבל בינתיים עוד מוקדם לשחק בו, אחרת אנחנו נימשך אחר הזלזול.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, "בענין חשיבות החברים", 22.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
יחד עם החברים תחת "סוכת שלום"
רק תנסה, והכול יצליח
מה אני מעריך בחבר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest