דף הבית / חינוך, ילדים / יש צורך בכללים ללוחמה ברשת האינטרנט

יש צורך בכללים ללוחמה ברשת האינטרנט

Laitman_2012-05-18_4055_w.jpg

דעה (דווח של חברת MANDIANT): יש צורך דחוף לפתח סטנדרטים בינלאומיים למלחמות וריגול ברשת האינטרנט, ולהפצצות מזל"ט סודיות. כל כלי תוקפנות חדש דורש כללי מלחמה משלו. ואכן, בהיעדר כללים וסטנדרטים ברורים לניהול הסכסוכים בעולם הדיגיטלי, המדינות תוכלנה להפסיק את אספקת המים, את רשתות החשמל, את ההגנה הצבאית ומוסדות חיוניים אחרים האחד של השני.

נכון להיום, קיימים כללים לשימוש בנשק גרעיני, כימי וביולוגי. ישנם חוקים המבטיחים את השמירה על חייהם של אזרחים ושבויי מלחמה. עם זאת, העולם מפסיד במערכה של אימוץ נורמות התנהגות חדשות במרחב הווירטואלי.

הערה: הבעיה היא לא ברצון לאשר כללים חדשים בשביל האמצעים החדשים לניהול מלחמה, אלא בזה שהאויב יכול בקלות להסוות את עצמו ולתקוף ללא חשיפה עצמית, ובכך למנוע את השבת המלחמה. לכן, חוסר שליטה מלאה, כמו במקרה עם הנשק הגרעיני, הוא הגורם ללוחמה וירטואלית מתמשכת.

הפיתרון נמצא בחיבור כל המערכות לתוך מערכת כללית אחת, כאשר כל אחד שנותן מכה לאויבו, מקבל מזה מכה בעצמו. או שאנחנו בעצמנו מרצון ניצור מערכת כזאת, או שהטבע בעצמו יוביל אותנו בהתפתחותנו לכזאת מערכת של תלות הדדית, שבה לא תהיה לנו ברירה, אלא ליצור יחסים כאלה או להיכחד.

ידיעות קודמות בנושא:
Homo militaris – האדם המיליטנטי
מלחמה או שלום ?
התוכניות המסוכנות של המפסידנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest