דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יש פרופסור שאצלו אפשר להיבחן מדי יום

יש פרופסור שאצלו אפשר להיבחן מדי יום

שאלה: אתמול בסדנה אנחנו באמת הרגשנו שאנחנו מאוד רוצים להשיג את המטרה וממש לא מסוגלים. ואחר כך נשאר טעם של ייאוש, אין ספור מצבים כאלה…

תשובתי: נכון. בדיוק את זה הרגישו בני ישראל במצרים – הסכנה להישאר לנצח בשליטת "פרעה".

שאלה: בחיים הרגילים, אם האדם רוצה להשיג או ללמוד משהו, הוא חייב לעבור מבחן מכריע. והוא מגיע מיואש למבחן, מכיוון שהוא לא יכול לדעת את הכול…

תשובתי: המבחן שלנו הוא בכלל לא ידע. המבחן הוא לא במתן תשובות נכונות, אלא בבקשה שלך.

תתאר לעצמך שאני הבוחן. אל תספר לי על הפוטנציאל החיובי והשלילי שלך שצברת במשך הלימודים. אל תנסה לעורר את הרחמים שלי על ידי הבלבול שלך. כאן יש צורך לפעול אחרת: אם אתה באמת רואה שאין ברירה אחרת, אז תביא את ההכנעה שלך והנכונות להשתנות. לא יותר. רק את שני הדברים האלה: "אני לא מסוגל" ו"אני חייב". ושניהם חייבים להיות בעוצמה שווה.

ואתה עדיין לא רכשת מהקבוצה לא את זה ולא את זה – לא מספיק נחיצות, ולא מספיק אכזבה. אבל הם הפוכים זה לזה ותלויים זה בזה: אם אתה לא משתוקק למטרה, אתה לא מגלה את חוסר היכולת להשיג אותה. לשני הקטבים עדיין חסרה העוצמה. נכון, שניהם כבר התגלו בזכות הסדנאות שלנו, אבל כאן הכול תלוי בכך, איך אתם ממלאים את הזמן בין הסדנאות.

שאלה: ובכל זאת, בעולמנו יש תאריך למבחן שאני יודע מראש…

תשובתי: הזמן של המבחן הרוחני מגיע כאשר אתה מסוגל לעבור אותו. אתה רוצה היום? בבקשה. ברגע שאתה תהיה מוכן, שום דבר לא יפריע לך.

מתוך שיעור על פי המאמר "מתן תורה", 22.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה על הישועה
יכולות להיות הפרעות שונות
אין מבחנים ברוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest