דף הבית / אקטואליה / ישראל תמיד אשמה?

ישראל תמיד אשמה?

שאלה: ועדת חקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם קובעת שישראל אשמה באלימות נגד הפלסטינים. הוועדה הוקמה לאחר מבצע "שומר החומות", שכזכור בא בעקבות המהומות שהיו בירושלים עם ערביי ישראל והטילים מעזה. כמו תמיד, המסקנה של החקירה היא שאנחנו אשמים בגלל הכיבוש הנצחי. אני לא זוכר פעם אחת שההצבעה הייתה בעדנו. למה אנחנו פשוט לא יוצאים מהאו"ם?

תשובתי: אפשר להישאר ואפשר לצאת. יש שם הרבה דברים שבגללם כדאי שנהיה שם, לפחות נשתתף ונשמע איך זה נוגע לנו. אבל עם זאת עלינו להבין שזה לא יעזור ודבר לא ישנה את דעת העולם עלינו, עד שנשנה את עצמנו.

שאלה: 40% מהחלטות הגינוי במועצת זכויות האדם הם נגד ישראל, לא נגד איראן, סוריה או סין. זו הרי לא המציאות. מה ההסבר לכך?

תשובתי: זו מציאות טובה מאוד ונכונה, הייתי שמח אם זה היה 100%. משום שישראל אשמה בכל דבר שקורה בעולם, גם רע וגם טוב, זו האמת. אנחנו קובעים את היחס של הכוח העליון, הטבע לכולם. האו"ם רק צופה על מה שקורה ואומר את זה.

שאלה: באו"ם מאשימים אותנו בכל בעיה שמתעוררת בין הפלסטינים ובינינו, בגלל מה שהם  מכנים "הכיבוש הנצחי". לא מתייחסים כך לאף אומה או עם אחר. אתה מסכים שזה מופרך מהיסוד?

תשובתי: ודאי שאנחנו מיוחדים, ודאי שהם צודקים בכך שהם מתייחסים אלינו בצורה מיוחדת, אנחנו עם מיוחד, "עם סגולה", אין שום אפשרות לברוח מזה שאתה יהודי.

שאלה: איך אפשר לגרום לאו"ם להסתכל עלינו בעין אמיתית ולא בצורה מעוותת?

תשובתי: כל מה שקורה בעולם זה תוצאה מהיחסים בינינו בתוך ישראל. כל עוד אנחנו נמצאים בהתנגדות ומאבק זה עם זה, לא יסתיימו בעולם המלחמות והבעיות בין אנשים, מהכי קטנים ועד הכי גדולים, כי בכל אשמים היהודים. לכן לא יעזור לנו שום דבר, אלא אם נתחבר בינינו. רק בכך נגרום לכל העולם להיות ברוגע, בחיבור ובאהבה.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 13.6.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest