דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / ישראל – עם מיסטי

ישראל – עם מיסטי

שאלה: האם לפי דעתך, משא ומתן בין ישראל לפלסטינים ומנהיגי מדינות ערב, יביא לשיפור המצב בישראל? לא מזמן נערך משא ומתן על שמירת הסטטוס קוו של הר הבית, והייתה ציפייה שזה יביא לרגיעה מסוימת. אבל בבוקר שלמחרת הערבים ביצעו שלוש פעולות טרור.

תשובתי: כל המשא ומתן הזה לא יביא לשום דבר. האנושות לא תירגע, שכנינו הערבים לא יירגעו, עד שעם ישראל בעצמו לא יתאחד בתוך עצמו באופן האינטגרלי ביותר. זה הפתרון והאמצעי היחיד לפתרון הסכסוך הזה. אם אנחנו רוצים שלום בגבולותינו וביטחון במדינתנו, אז צריכים להשיג איחוד בתוך העם היהודי עצמו. זה יכול להיראות מוזר, אבל שום דבר יותר לא יעזור. אם נעשה את זה, אז הערבים יפסיקו את מעשיהם, כי היחסים הטובים שלנו בתוך עצמנו ישתקפו עליהם ויחייבו אותם ליחס טוב כלפינו.

שאלה: זה דומה לאיזו מיסטיקה?

תשובתי: והאם האנטישמיות בכל העולם, השנאה הכוללת כלפי העם הקטן הזה, שמונה בסך הכול כמה מיליוני בני אדם, זה לא מיסטיקה? האם זו לא מיסטיקה, שכזה עם קטנטן הביא לכל העמים תרבות, השכלה, את כל היסודות של החברה האנושית המודרנית? זה לא מיסטיקה, שהוא לא נעלם לאחר אלפי שנות גלות? כל העולם הפך לאינטגרלי ועגול, שפועל לפי חוקים של חיבור בין כוחות ימין ושמאל, פלוס ומינוס, חום וקור, הכול נמצא באיזון. ורק האדם הוא היחיד שפועל עם כוח שלילי בלבד.

באנושות אין כוחות חיוביים! נחוץ לנו כוח חיובי שיאזן את האגו שלנו. השיטה להתעוררות הכוח החיובי באדם, זו שיטת חכמת הקבלה שנתגלתה על ידי אברהםעל הבסיס שלה הוא יסד את הקבוצה שלו, בזה שאסף סביבו את אותם הבבלים שהסכימו להתחבר ולהתאחד לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". כך אברהם יצר קבוצה, שבהמשך גדלה והפכה לעם ישראל. העם היהודי לא מבוסס על קהילה אתנית כמו כל העמים האחרים, אלא על אידיאולוגיה, על רעיון. אנחנו כולנו שונים, אבל מתחברים מעל להבדלים האלה, כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה".

רק הודות לעיקרון הזה התקיימנו כל אלפי השנה האלה. וברגע שהגענו לידי פירוד, מיד התחילו להרוג אותנו. במגילת אסתר כתוב שהמן, בהיותו שׂר בבבל, אמר למלך: "ישנו עם אחד, מפוזר ומפורד בין כל העמים", בואו נשמיד אותו… לכן מגיע מרדכי ומאחד את העם, דבר שעוזר להם להינצל. והיום אנחנו שוב ניצבים בפני אותו הצורך להתאחד.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 25.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest