דף הבית / אקטואליה / ישראל לא תוותר על הגולן

ישראל לא תוותר על הגולן

הערה: בנימין נתניהו הצהיר באופן חד לעיתון "Il Giornale" האיטלקי, שרמת הגולן תישאר שלנו ולעולם לא נמסור אותה. הוא הוסיף ואמר שבשטח הזה תתיישבנה אלפי משפחות, יושם דגש על תיירות, חקלאות וכמובן על הגנת המדינה. שר הביטחון של סוריה הגיב מיד להצהרתו והדגיש שלמרות כל המתרחש בסוריה, הם ינסו בכל מחיר להחזיר את הרמה. הם מוכנים לכל דבר כדי להחזיר למדינתם את רמת הגולן ולאחר שינצחו במלחמה עם הטרור, יעברו למלחמה עם ישראל.

התייחסותי: איננו יכולים למסור ולוותר על רמת הגולן מפני נקודה שזהו שטח צבאי אסטרטגי חשוב בשטחנו. בזמנו מסרנו את סיני למצרים מפני שבמקרה הזה היה עם מי לשאת ולתת. במקרה זה הושג קונצנזוס משני הצדדים ואילו עם סוריה אי אפשר להגיע להסכם, היא אויב קבוע שמממן את החיזבאללה ודוחף את כל ארגוני הטרור נגדנו. אם היה שם עם מי לדון כמו במצרים אפשר היה להגיע להסכם דומה, או לפחות להשיג התקרבות מסוימת, לקשור קשרים שנחוצים לשני הצדדים: עזרה הדדית, מסחר וכדומה, לסוריה זה הכרחי ביותר!

שאלה: האם נגיע לזמנים שבהם סוריה תבין שאזרחיה יוכלו לקבל אצלנו טיפול רפואי ואנו נבין שבאפשרותנו לנפוש שם? בעבר ביירות הייתה פנינת המזרח, וכיום מצבה לא ברור. זה אולי ציור של תמונה אידיאלית, אבל האם נגיע לחיים כאלה?

תשובתי: אני סבור שעלינו לשאוף לחיים עליונים ולא לחיים האלה. חיים שבהם כולנו נתחבר במצבים הרוחניים שלנו למעלה מהעולם הגשמי וכדי לתקשר זה עם זה, לא יהיה לנו צורך ברכבות שנוסעות מראש הנקרה לביירות או דמשק. לאנושות יש צורך בהתקרבות פנימית חדשה לגמרי. בימינו אנו מתקרבים בהדרגה לממד הבא ביחסים בנינו, בהרגשת עולמנו. האנושות מתחילה להרגיש שהיא רוצה להתנתק מהחומר ולהתקיים מעליו. באים כאן לידי ביטוי כוחות אחרים לגמרי של העולם, ועלינו ללמוד לנהלם, וחכמת הקבלה מאפשרת לעשות זאת. עלינו ללמדה את כל יתר אומות העולם ולהיות מה שנקרא "אור לגויים". רק באופן הזה ניתן להשיג פתרון לבעיות של רמת הגולן ולכל יתר הבעיות.

שאלה: האם אפשר להסתדר מבלי ללחוץ את כולם למבוי סתום ולייסורים?

תשובתי: לא, אי אפשר. מבוי סתום צריך להתבטא באופן ברור לחלוטין ומורגש כמתח עצום, בחוסר הבנה, בחוסר אפשרות למצוא פתרון לסכסוך. ניתן להגיע אליו לא על ידי מלחמה, לא על ידי ייסורים גדולים, לא על ידי התפרצויות של הרי געש, רעידות אדמה, פצצות שנופלות וגזים שחונקים. זהו מבוי סתום שמורגש בפנים כחוסר אונים לא ברמה הפיזית, אלא ברמה רוחנית. הכול לובש צורה של תהליכים מהירים ותוך פרק זמן קצר נתחיל להבין, שדבר לא ייפתר בדרך אחרת, נהייה חייבים לעלות לדרגה הזאת וגם ״היריבים שלנו״. ניפגש יחד ונגיע להסכמה, כי לפנינו תהיה מציאות גלויה, אנחנו נמצאים בתוכה ואין מוצא אחר! לשם מה להרוס הכול, לשבור, להשמיד, לדון מסות של בני אדם למוות?! מה ייצא בסופו של דבר, שוב הרס?! אנו רואים מה קורה במדינות השכנות: סוריה, לבנון, אפילו במצרים ובירדן ורצועת עזה שלא יכולה להשתקם לאחר המלחמה, אפשר להבין את המרירות שלהם. כשרואים את ישראל משגשגת ואותם במצב של שפל כזה, לא ניתן לעשות דבר רק לצאת בהצהרות קוליות: "אנחנו נראה להם!".

זה בדיוק מה שצריך להביא את העם היהודי להכרה שאנו נמצאים במצב של מלחמה לא עם השכנים שלנו, אלא עם העולם כולו וכעת כל העולם "יסחט" אותנו עד הסוף.המוצא הוא רק אם נצהיר לעולם ש"זאת הסיבה לקיומנו!", נתאחד ונראה לעולם דוגמה כיצד להתאחד, כדי להוציא את העולם מקריסה כוללת. בואו כולנו יחד נתחיל לעסוק בזה, בהצלחה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן, 19.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest