דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / ישראלי – להגיע לאהבה לכולם

ישראלי – להגיע לאהבה לכולם

שאלה: סקר חדש בקרב צעירים יהודיים בארצות הברית בגילאי 25 עד 40, מגלה שרבע מהם נאלצו להסתיר את יהדותם בגלל אווירה אנטי-ישראלית. רבע מהנשאלים בסקר אומרים שהם מרגישים צורך להתרחק ממדינת ישראל, בגלל שהתקרבות לישראל מפריעה להם להשתלב בחברה האמריקאית. לדעתי אנחנו הישראלים חייבים להציל את הקשר שלנו עם אותם יהודים ואסור לנו לאבד אותם, מה דעתך?

תשובתי: זה לא יעזור. אנחנו צריכים לפנות לשורש. השורש של הדברים זה שאנחנו, כל היהודים, צריכים לדעת מה תפקידנו בעולם. אם נקיים את התפקיד שלנו, כל העולם יכיר בנו וייתן לנו מקום, כבוד, הכול. אם לא נעשה מה שמוטל עלינו מצד הטבע, אז ודאי שכל העולם יזלזל בנו.

שאלה: איך נוכל לחזק את הקשר שלנו עם יהודי ארצות הברית?

תשובתי: זה יכול להיות רק תוצאה מכך שנחזק את עצמנו כאן בארץ, ואת מי שאנחנו. אחרי שנמצא את עצמנו, נבין איפה אנחנו נמצאים ונדע מי אנחנו, מי זה "ישראל", מיהו "יהודי", מי זה "עם ישראל", מה זה נקרא להיות ישראלי בארץ ישראל ובעולם המודרני, ומה תפקידנו, רק אז נוכל להתחבר גם איתם.

שאלה: מהי ההגדרה הרוחנית של להיות ישראלי?

תשובתי: להיות ישראלי זה שאני חי במדינת ישראל ודואג למדינה ולעם, ומתפקד כחלק מהעם. בהגדרה רוחנית זה נקרא שאנחנו דואגים להקים מדינה שבה חיים אנשים שרוצים להיות בהשפעה הדדית זה לזה, להגיע לאהבה בין כולם.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 25.4.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest