דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / ישראלים שחיים בחו"ל

ישראלים שחיים בחו"ל

שאלה: ישראלים שחיים בחו"ל ומרגישים זיקה וקרבה גדולה לישראל, מרגישים עכשיו יותר מתמיד נחיצות גדולה מאוד להסביר את ישראל, להגן עליה, ואפילו יותר מישראלים שחיים בישראל, מה הסיבה לכך?

תשובתי: האגו שלהם דורש זאת, פשוט מאוד. כי אם אני רוצה או לא רוצה, אני קשור לישראל, אני לא יכול לחתוך את הקשר שלי למדינה, אין איזו פעולה, ניתוח, משהו שיכול להפריד אותי מהיהודים, מישראל. ראינו כבר במשך כל אלפי שנות ההיסטוריה שאי אפשר להיפטר מהקשר הזה. לכן כשאני נמצא בחו"ל בין אנשים זרים, במודע או שלא במודע, מצד אחד אני כל הזמן רוצה להידמות כמה שפחות לישראלים וליהודים, אבל מצד שני אני רוצה גם להגן עליהם בהתאם למצבים ולנסיבות.

שאלה: אני באמת מזדהה מאוד עם מה שאמרת. לאחרונה אני נתקלת ברשת בהצפה של ישראלים שחיים בחו"ל וממש עוסקים בהסברה של ישראל לקהל הרחב. הם לא מחכים שגוף אחר יעשה זאת עבורם. האם הדחף להסביר את ישראל נובע ממקור שורשי?

תשובתי: אם נניח זו הייתה המשפחה שלי, ומישהו היה אומר עליה משהו רע או רוצה לעשות לה משהו רע, אז ודאי שבצורה אינסטינקטיבית אני קודם כל מרגיש שייך, ושנית אני רוצה להגן עליהם, לחזק אותם, כי אין ברירה. אם אני לא יכול להתנתק מהם, למרות שכל הישראלים מלכתחילה היו רוצים להתנתק אבל אינם מסוגלים, הם חושבים שזה תלוי בהם או שזה תלוי בעמים שהם חיים ביניהם, אבל זה תלוי רק בכוח העליון. לכן יש כאן בעיה באמת עמוקה מאוד, הם עצמם לא יודעים לאן הם שייכים ולאלו שורשים הם קשורים, אבל כך הם מתנהגים.

הייתי מסביר להם, שבהחלט יש כאן תהליך היסטורי-אנושי מעניין מאוד, לא רק של היקום כולו, אלא בין כל העולמות שהעולם שלנו הוא התחתון ביניהם. מעניין שלמרות שאנחנו אפילו לא מבינים, אבל אנחנו יכולים לקבוע כאן באמת סדר ותהליך חדש בהתפתחות המציאות הכוללת של כל העולמות, העולם הגשמי והעולמות העליונים, הרוחניים.

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.6.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest